Érdekességek
Sulaki - 2015-09-21
Mérhető-e, ami láthatatlan? Mennyi a gravitációs gyorsulás értéke a tanteremben? Miből lesz a szivárvány? Ezek a kérdések már az általános iskolában is előkerülnek, a GEOMATECH program1 keretében pedig a fizikai kísérletek tableten, okostelefonon és digitális
Mérhető-e, ami láthatatlan? Mennyi a gravitációs gyorsulás értéke a tanteremben? Miből lesz a szivárvány? Ezek a kérdések már az általános iskolában is előkerülnek, a GEOMATECH program1 keretében pedig a fizikai kísérletek tableten, okostelefonon és digitális táblán is könnyen megjeleníthetőek lesznek. A nagy népszerűségnek örvendő GEOMATECH matematikai oktatást segítő programja után most a természettudományokra dolgozott ki bárki számára elérhető technológiát és azon alapuló oktatási anyagokat a magyar fejlesztőcsapat.
Az idei tanév kezdetéig több mint 950 iskola mintegy 2500 tanára ismerkedett meg továbbképzés keretében a legkorszerűbb elektronikus oktatási technológiákkal. A tanárok és diákjaik hatalmas érdeklődéssel várják a természettudományos oktatási tananyagok hozzáférésének nyilvánossá tételét.
Elkészültek, és a technológiai tesztek függvényében hamarosan bárki számára elérhetőek lesznek a GEOMATECH oldalán azok a mobileszközökkel is elvégezhető kísérletek, amelyek az okostelefonok érzékelőit hívják segítségül. Ezeken keresztül szemléltetik majd a fizika törvényszerűségeit. A mobiltelefonok ma már olyan mérési eszközökként használhatóak, amelyek az oktatást is nagyban segítik. A GEOMATECH program keretében összekapcsoltuk a mobiltelefont a számítógépekkel, a GeoGebra program segítségével feldolgozzuk a jeleket és a könnyű megértés biztosítása érdekében grafikusan is ábrázoljuk az eredményeket. Amikor példáula diákok a mobilt a kezükben mozgatják, akkor a számítógép megjeleníti az mobil érzékelő által küldött jeleket. Így például rögtön érthetővé válik, hogyan változik az erő, amely adott esetben a telefonra hat. A látványos mobil kísérletezéssel nem telik el a tanóra fele, és a tapasztalat azonnal segít a megértésben is.
“Nagy örömünkre szolgál, hogy a GEOMATECH elektronikus oktatási rendszer egyre szélesebb körben terjed el a közoktatási intézmények körében. Az információs korban a gyerekeknek nem lehet úgy fizikát tanítani, mint 100 évvel ezelőtt. A diákok ma már sok információt dolgoznak fel, megnőtt a képi anyagok jelentősége, bár sok dologra tudnak koncentrálni, de csak rövid ideig. Egyre fontosabb az aktivitás és az azonnali visszajelzés.” - mondta el Mészáros László, a BKF Kommunikációs Alapítvány kuratóriumának elnöke, a projekt vezetője.
A GEOMATECH Program a magyar közoktatás fejlesztésének sikerterméke. A fejlesztők és a program elkötelezett hívei a jövőre koncentrálva folyamatosan keresik annak a lehetőségét, hogy milyen módon szélesíthetnék ki a GEOMATECH nyújtotta kereteket, hogy az még több tartalommal és tudással álljon a felnövekvő nemzedékek és tanáraik rendelkezésére.
A GEOMATECH Program hamarosan még nagyobb népszerűségre tehet szert, ugyanis az EMMI támogatásával részesévé válik a magyar közoktatási rendszer digitális korba történő átvezetésére irányuló fejlesztéseknek.
Az idei tanév kezdetéig több mint 950 iskola mintegy 2500 tanára ismerkedett meg továbbképzés keretében a legkorszerűbb elektronikus oktatási technológiákkal. A tanárok és diákjaik hatalmas érdeklődéssel várják a természettudományos oktatási tananyagok hozzáférésének nyilvánossá tételét.
Elkészültek, és a technológiai tesztek függvényében hamarosan bárki számára elérhetőek lesznek a GEOMATECH oldalán azok a mobileszközökkel is elvégezhető kísérletek, amelyek az okostelefonok érzékelőit hívják segítségül. Ezeken keresztül szemléltetik majd a fizika törvényszerűségeit. A mobiltelefonok ma már olyan mérési eszközökként használhatóak, amelyek az oktatást is nagyban segítik. A GEOMATECH program keretében összekapcsoltuk a mobiltelefont a számítógépekkel, a GeoGebra program segítségével feldolgozzuk a jeleket és a könnyű megértés biztosítása érdekében grafikusan is ábrázoljuk az eredményeket. Amikor példáula diákok a mobilt a kezükben mozgatják, akkor a számítógép megjeleníti az mobil érzékelő által küldött jeleket. Így például rögtön érthetővé válik, hogyan változik az erő, amely adott esetben a telefonra hat. A látványos mobil kísérletezéssel nem telik el a tanóra fele, és a tapasztalat azonnal segít a megértésben is.
“Nagy örömünkre szolgál, hogy a GEOMATECH elektronikus oktatási rendszer egyre szélesebb körben terjed el a közoktatási intézmények körében. Az információs korban a gyerekeknek nem lehet úgy fizikát tanítani, mint 100 évvel ezelőtt. A diákok ma már sok információt dolgoznak fel, megnőtt a képi anyagok jelentősége, bár sok dologra tudnak koncentrálni, de csak rövid ideig. Egyre fontosabb az aktivitás és az azonnali visszajelzés.” - mondta el Mészáros László, a BKF Kommunikációs Alapítvány kuratóriumának elnöke, a projekt vezetője.
A GEOMATECH Program a magyar közoktatás fejlesztésének sikerterméke. A fejlesztők és a program elkötelezett hívei a jövőre koncentrálva folyamatosan keresik annak a lehetőségét, hogy milyen módon szélesíthetnék ki a GEOMATECH nyújtotta kereteket, hogy az még több tartalommal és tudással álljon a felnövekvő nemzedékek és tanáraik rendelkezésére.
A GEOMATECH Program hamarosan még nagyobb népszerűségre tehet szert, ugyanis az EMMI támogatásával részesévé válik a magyar közoktatási rendszer digitális korba történő átvezetésére irányuló fejlesztéseknek.
1A GEOMATECH, az egyedülálló oktatásfejlesztési program, 2014 januárjában indult útjára
a BKF Kommunikációs Alapítvány, a Budapesti Metropolitan Főiskola, valamint a
GeoGebra Nonprofit Kft. kezdeményezésében, és a Széchenyi 2020 program keretében,
TÁMOP 3.1.12-12/1-2013-0001számmal valósul meg. Az ingyenes tananyagcsomag a http://tananyag.geomatech.hu/ oldalon érhető el.
a BKF Kommunikációs Alapítvány, a Budapesti Metropolitan Főiskola, valamint a
GeoGebra Nonprofit Kft. kezdeményezésében, és a Széchenyi 2020 program keretében,
TÁMOP 3.1.12-12/1-2013-0001számmal valósul meg. Az ingyenes tananyagcsomag a http://tananyag.geomatech.hu/ oldalon érhető el.