Szerver/Üzlet
maxray - 2015-08-13
Nem túl elégedettek a Google AdWords és Facebook hirdetések eredményeivel a kis- közepes vállalkozások. A legkevésbé akkor, ha a cégvezető maga végzi a hirdetések kezelését. Azonban ez nem a Facebook és nem is a Google hibája - derül ki a Klikkmarketing felméréséből.
Közel ugyanannyi kkv használ Facebook (68%) és AdWords (66%) hirdetést. A válaszadók mintegy fele (46%) mindkét eszközt használja. Azonban az eredményekkel nem túl elégedettek.
A megkérdezett kis- és közepes vállalkozások közepesen voltak elégedettek az előző három hónap Google AdWords és Facebook hirdetéseinek eredményeivel. Azonban ez rendszerint nem a Google és nem is a Facebook, hanem a (gyakran hiányzó) rendszer hibája.
“Rendszerhiba”
“Ami az eredményes hirdetéshez elengedhetetlenül szükséges, az egy landing oldal, egy ajánlat és valamilyen utánkövetés (például email vagy remarketing) rendszere. Ha a rendszer bármelyik eleme hiányzik, vagy nem megfelelő, akkor az eredmények elmaradnak” – mondta Gál Kristóf kis- és közepes vállalatokra specializálódott AdWords szakértő, a Klikkmarketing vezető tanácsadója.
Ezt úgy kell elképzelni, hogy mint egy Forma 1-es autót. Hiába a lóerő, ha a rendszer egy eleme nem megfelelő, ha nem jó a pilóta, vagy éppen kifogyott a benzin, nem lesz eredmény. Mindez ez nem az autó hibája. Hiába kiváló az AdWords és Facebook hirdetés, ha nem megfelelő a landing oldal, ahová a kattintás után a látogatók érkeznek - már ha egyáltalán van - vagy ha nem szerepel az oldalon ajánlat.
Hatékonyabb az AdWords, de mégis inkább a Facebook kell
A válaszadók 29 százaléka az AdWords hirdetést, 13 százalék pedig a Facebookot tartja hatékonyabbnak. 32 százalékuk szerint egyszer az egyik, másszor a másik hatékonyabb, mivel az eredmény célpiac, iparág és a termékfüggő.
Annak ellenére, hogy többen tartják az AdWords-öt hatékonyabbnak, Facebook hirdetésre költöttek többet a válaszadók. 32 százalék költött többet Facebook hirdetésre az előző negyedévben, míg AdWords-re 20 százalék.
Közös hirdetéskezelés a nyerő
A válaszadók csaknem felénél (46 százalék) a cégvezető vagy a tulajdonos saját maga menedzseli a hirdetéseket. Ez nem tűnik jó megoldásnak, mert mindössze 9 százalékuk elégedett az eredményekkel – tulajdonképpen a saját munkájával.
Ennél lényegesen jobb a helyzet, ha a vállalkozás saját munkatársa kezeli a hirdetéseket. A megkérdezett kkv-k 26 százaléka dolgozik így, melyek 21 százaléka elégedett az eredményekkel.
A vizsgált cégek 11 százaléka vesz igénybe ügynökséget vagy külsős szakembert, 12 százalékuknál pedig az ügynökség és a saját munkatárs is aktívan részt vesz a hirdetések kezelésében.Ha külső szakértő végzi ezt a feladatot, a cégek 15 százaléka elégedett az eredményekkel.
A legelégedettebbek azok a cégek, ahol az ügynökség és a saját munkatárs is részt vesz a kampányok szervezésében (22 százalék). Ezt támasztják alá Gál Kristóf tapasztalatai is:
“Nem szerencsés ha egy cég vakon – azaz a szükséges tudás nélkül - rábízza a hirdetési fiókját egy ügynökségre vagy külső szakértőre. Elengedhetetlen, hogy a megbízó cégnél valaki legalább alapszinten értsen a hirdetések kezeléséhez. Így kontrollálni tudja az ügynökség munkáját és el tudja végezni azokat a kisebb feladatokat, melyekben az ügynökség nem hatékony – mondta Gál Kristóf.
A megkérdezett kis- és közepes vállalkozások közepesen voltak elégedettek az előző három hónap Google AdWords és Facebook hirdetéseinek eredményeivel. Azonban ez rendszerint nem a Google és nem is a Facebook, hanem a (gyakran hiányzó) rendszer hibája.
“Rendszerhiba”
“Ami az eredményes hirdetéshez elengedhetetlenül szükséges, az egy landing oldal, egy ajánlat és valamilyen utánkövetés (például email vagy remarketing) rendszere. Ha a rendszer bármelyik eleme hiányzik, vagy nem megfelelő, akkor az eredmények elmaradnak” – mondta Gál Kristóf kis- és közepes vállalatokra specializálódott AdWords szakértő, a Klikkmarketing vezető tanácsadója.
Ezt úgy kell elképzelni, hogy mint egy Forma 1-es autót. Hiába a lóerő, ha a rendszer egy eleme nem megfelelő, ha nem jó a pilóta, vagy éppen kifogyott a benzin, nem lesz eredmény. Mindez ez nem az autó hibája. Hiába kiváló az AdWords és Facebook hirdetés, ha nem megfelelő a landing oldal, ahová a kattintás után a látogatók érkeznek - már ha egyáltalán van - vagy ha nem szerepel az oldalon ajánlat.
Hatékonyabb az AdWords, de mégis inkább a Facebook kell
A válaszadók 29 százaléka az AdWords hirdetést, 13 százalék pedig a Facebookot tartja hatékonyabbnak. 32 százalékuk szerint egyszer az egyik, másszor a másik hatékonyabb, mivel az eredmény célpiac, iparág és a termékfüggő.
Annak ellenére, hogy többen tartják az AdWords-öt hatékonyabbnak, Facebook hirdetésre költöttek többet a válaszadók. 32 százalék költött többet Facebook hirdetésre az előző negyedévben, míg AdWords-re 20 százalék.
Közös hirdetéskezelés a nyerő
A válaszadók csaknem felénél (46 százalék) a cégvezető vagy a tulajdonos saját maga menedzseli a hirdetéseket. Ez nem tűnik jó megoldásnak, mert mindössze 9 százalékuk elégedett az eredményekkel – tulajdonképpen a saját munkájával.
Ennél lényegesen jobb a helyzet, ha a vállalkozás saját munkatársa kezeli a hirdetéseket. A megkérdezett kkv-k 26 százaléka dolgozik így, melyek 21 százaléka elégedett az eredményekkel.
A vizsgált cégek 11 százaléka vesz igénybe ügynökséget vagy külsős szakembert, 12 százalékuknál pedig az ügynökség és a saját munkatárs is aktívan részt vesz a hirdetések kezelésében.Ha külső szakértő végzi ezt a feladatot, a cégek 15 százaléka elégedett az eredményekkel.
A legelégedettebbek azok a cégek, ahol az ügynökség és a saját munkatárs is részt vesz a kampányok szervezésében (22 százalék). Ezt támasztják alá Gál Kristóf tapasztalatai is:
“Nem szerencsés ha egy cég vakon – azaz a szükséges tudás nélkül - rábízza a hirdetési fiókját egy ügynökségre vagy külső szakértőre. Elengedhetetlen, hogy a megbízó cégnél valaki legalább alapszinten értsen a hirdetések kezeléséhez. Így kontrollálni tudja az ügynökség munkáját és el tudja végezni azokat a kisebb feladatokat, melyekben az ügynökség nem hatékony – mondta Gál Kristóf.