Érdekességek
Sulaki - 2015-06-03
A szórakoztatóipari óriás, a Hewlett-Packard és a Conservation International közös projektében vállal szerepet...



Múlt hónapban mutatták be a Disney új természetfilmjét, a Majom Királyságot. A dokumentumfilm egy hányattatott sorsú makákó család küzdelmes útját követi nyomon, akik kénytelenek elhagyni a dzsungelt, ahol addig éltek és új otthont kell keresniük az emberek lakta városban. A film bemutatójának hetében a Disney minden egyes megvásárolt jegy árát felajánlotta a Conservation International nemzetközi természetvédelmi szervezet számára, ezzel is támogatva célkit?zéseiket.
A film témája szorosan kapcsolódik a HP és a CI korábbi közös projektjeihez, hiszen a két cég már korábban is komoly erőfeszítéseket tett a veszélyeztetett állatok természetes élőhelyének védelme érdekében. A HP, a Conservation Internationallel karöltve olyan big data szolgáltatást fejlesztett ki, amely drámaian megnöveli az információgy?jtés, továbbítás és sz?rés sebességét és pontosságát a környezetvédelmi kutatások alkalmával. A HP Earth Insights-ra keresztelt projektnek hála a kutatók gyors és valós idej? adatokat kaphatnak a veszélyeztetett területek és állatfajok pontos állapotáról. A HP Earth Insights a vállalat big data technológiáját használja, hogy 16 esőerdőből özönlő adatokat tudjon tárolni, rendszerezni és hozzáférhetővé tenni a világ bármely pontján dolgozó kutatócsoport számára. A fejlesztés célja többek között pont az, hogy idejében jelezze és megakadályozza a Disney filmben szereplő makákók kényszer? költözéséhez vezető folyamatokat.
A Hewlett-Packard a technológiai háttéren kívül más módokon is támogatja a nemzetközi természetvédelmi szervezetet. A tavaly indított és még jelenleg is futó „Nature Is Speaking - A természet szól hozzád” kampánynak az a célja, hogy minél nagyobb tömegeket elérve, egy erőteljes üzeneten keresztül felrázza az embereket, és új megvilágításba helyezze a környezetvédelem fontosságát. „A természetnek nincs szüksége az emberre. Az embernek van szüksége a természetre” ez a fő mondanivalója azoknak a YouTube kisfilmeknek, amelyekben hollywoodi világsztárok személyesítik meg a bolygónk meghatározó szereplőit, úgy, mint a földet, óceánokat, a levegőt, vagy az őserdőket. Kiemelt partnerként a HP minden egyes #NatureIsSpeaking közösségi aktivitás után – legyen az hashtag, megosztás, like, vagy akár kattintás – egy dollárral támogatja a Conservation Internationalt.