Warning: session_start(): open(/var/cpanel/php/sessions/ea-php54/sess_osl19mqp9avvoushs04r9gcp24, O_RDWR) failed: No space left on device (28) in /home/itextreme/public_html/index.php on line 3
IT-Extreme - Három tanács az egyszer?bb felügyeletért

Lap tetejére
Hirek Tesztek RSS facebook
IT-Extreme hírportál
Számítástechnika
Sulaki - 2015-02-03

NetIQ tippek...



 

A folyamatok automatizálásával és központosításával egyúttal a felhasználók számára is egyszer?bb és biztonságosabb hozzáférést garantálhatnak a szervezetek a kulcsfontosságú információkhoz, valamint csökkenthetik a kockázatokat és könnyebben teljesíthetik a megfelelőségi előírásokat.

1. Tegyük egyszer?bbé a felhasználók dolgát!

Ha a felhasználók számára egypontos bejelentkezési lehetőséget (SSO) biztosítunk, akkor nem kell több különféle jelszót megjegyezniük a különböző vállalati alkalmazásokhoz. Ezáltal egyszer?bben elérik a munkájukhoz szükséges programokat és adatokat, és könnyebben betartják az erős jelszavak használatára vonatkozó előírásokat.

Hasonló lehetőségeket nyújt a NetIQ SecureLogin fejlett jelszókezelési szolgáltatása, amelynek használatával a felhasználóknak elég egyetlenegy felhasználónévvel és jelszóval belépniük bármely, a hálózaton lévő gépre ahhoz, hogy jogosultságaiknak megfelelően, automatikusan hozzáférjenek a munkájukhoz szükséges alkalmazásokhoz. A megoldás egyszer?en integrálható az alkalmazásokkal, így minden, a vállalatnál használt program esetében biztonságos belépést és erős hitelesítést garantál.

Arra az esetre, ha a felhasználók mégis elfelejtenék, vagy többször is rosszul írnák be jelszavaikat, önkiszolgáló jelszó-helyreállító megoldással tehetjük egyszer?bbé számukra az új jelszó igénylését. Egy ilyen eszköz bevezetése egyúttal a helpdesk részleg munkaterhelését is csökkenti.

[%IMAGE=21078%]

2. Cseréljük le a manuális adminisztrációs folyamatokat!

Számos olyan feladatot végeznek az IT szakemberek, amelyeket egy szofisztikált megoldás képes helyettük automatizáltan kivitelezni. Érdemes áttekinteni, mely folyamatokat válthatunk ki a megfelelő szoftverekkel, hogy a szakértők időt és energiát takaríthassanak meg, és a valóban fontos dolgokra koncentrálhassanak!

Egy fejlett személyazonosság-kezelő rendszer, mint például a NetIQ Identity Manager képes a legtöbb, felhasználói adminisztrációhoz kapcsolódó feladatot levenni az IT-szakemberek válláról. Az ilyen megoldások olyan workflow modult tartalmaznak, amely segítségével a vállalatok a teljes felhasználói életciklusra kiterjedően kialakíthatnak folyamatokat, a regisztrációtól kezdve egészen a kilépésig. Ezek alapján már egyszer?en automatizálhatók a jogosultság-igénylési és -visszavonási tevékenységek, teljes kör?en kiváltva a kézzel végzett munkát. Ezáltal csökkennek az adminisztrációs költségek, nő a biztonság, és az ellenőrzés is könnyebbé válik.

A fenti megoldás a hagyományos szervezeti infrastruktúrán belül segíti az adminisztrációs feladatok csökkentését, de a megfelelő eszközzel a felhőben is hasonlóan egyszer?en kezelhetők a felhasználói hozzáférések. A NetIQ CloudAccess például automatikus felhasználói jogosultságkezelést és -visszavonást kínál a legnépszer?bb felhőszolgáltatások vállalati használatához, beleértve az Office365, a Google Apps és a Salesforce rendszereket.

3. Használjuk az ajánlott konfigurációkat!

Azzal is rengeteg időt és energiát takaríthatunk meg, ha a rendszerek konfigurálását, illetve a beállítások folyamatos ellenőrzését és esetleges frissítését is „profi segítségre” bízzuk. A NetIQ Secure Configuration Manager megvizsgálja a vállalat rendszereinek konfigurációit, és összeveti azokat a saját adatbázisában található ajánlásokkal, amelyeket a NetIQ szakemberei folyamatosan napra készen tartanak a legjobb gyakorlatoknak és a compliance követelményeknek megfelelően. Ennek köszönhetően a szervezetek folyamatosan naprakész riportokkal rendelkezhetnek a rendszerek állapotával kapcsolatban, ráadásul a megoldás az ajánlásoknak megfelelő módosítások elvégzésében is segítséget nyújt. Így kevesebb feladat hárul az informatikai szakemberekre, valamint a hibalehetőségek száma is alacsonyabb lesz.

A feladatok automatizálásával jelentős mértékben csökken az emberi hibák esélye. Ezáltal az automatizálás nemcsak arról gondoskodik, hogy a munkatársak a feladatokat maradéktalanul teljesítsék, hanem arról is, hogy minden feladatot pontosan és helyesen végezzenek el.

Warning: Unknown: open(/var/cpanel/php/sessions/ea-php54/sess_osl19mqp9avvoushs04r9gcp24, O_RDWR) failed: No space left on device (28) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/cpanel/php/sessions/ea-php54) in Unknown on line 0