Érdekességek
Sulaki - 2013-03-20
Egyre több adatvesztés történik...
Egyre több adatvesztés történik. Az elhúzódó gazdasági válság az informatikai eszközparkok állapotán is érezteti hatását. Öreg gépek és agyonhasznált merevlemezek jellemzik a mai magyar informatikát. Az üzemeltetési költségek csökkentésének is egyenes következménye az adatvesztés. Mit tehet ma Magyarországon egy cég vagy magánszemély az adatai megóvásának, helyreállításának érdekében?
Nincsenek könny? helyzetben azok, akiknek adat-visszaállításra van szükségük. Sokan pályáznak pénzükre. Az adatmentési szolgáltatások piacán egyre nagyobb számban vannak jelen szakértelmet nélkülöző „adatmentők”, akik csak növelik a veszteségeket, az ő adat-helyreállítási kísérleteik eredménytelenséghez és további károk okozásához vezetnek.
A cégek és magánszemélyek minőségi megoldások iránti igénye és árérzékenysége folyamatosan növekszik. Az adatvesztés bekövetkeztekor jó okkal várnak el gyors megoldást, így egy adatmentéssel foglalkozó komoly szolgáltatónak nem csak precíznek, megbízhatónak kell lennie, de egyre gyorsabbnak és elérhetőbbnek is. Ezen piaci elvárásoknak megfelelve, az adatmentési szolgáltatások területén piacvezető KÜRT Zrt. megnyitotta új ügyfélszolgálatát a WestEndben.
<h2>Kik a veszélyeztetettek?</h2>
Megbízható statisztikai adatok szerint a gazdaságilag fejlettebb régiókban jelentősen megugrik az adatvesztések száma. Így van ez Budapesten és Pest megyében is. Új informatikai beruházásokkal és az alkalmazottak tudásának fejlesztésével az adatvesztések kockázata csökkenthető lenne, de válságban a költségvetésekben nincs ilyen kiadási tétel. Azt könny? belátni, hogy minél régebbi egy rendszer, annál nagyobb az adatvesztés bekövetkezésének esélye.
[%IMAGE=19098%]
A fejlettebb gazdasághoz természetesen egyre értékesebb adatok kapcsolhatók. A gazdaságilag erősebb megyékben - Budapesten pedig kerületekben - kiugróan magas az értékes adatok elvesztését elszenvedő cégek, szervezetek aránya. Az adatvesztések bekövetkezése legalább annyira kapcsolódik emberi hibákhoz, mulasztásokhoz, mint a gépek meghibásodásához. A bonyolultabb adattároló rendszerek üzemeltetése megfelelő szakértelem vagy erőforrás hiányában szinte lehetetlen, ráadásul a jellemzően túlterhelt alkalmazottak is gyakrabban hibáznak.
[%IMAGE=19099%]
[%IMAGE=19100%]
<h2>Nem mindegy, kihez fordul, ha baj van</h2>
A váratlanul bekövetkező és sokszor érzékeny információkat érintő adatvesztések válságos időkben akár a cég létét is veszélyeztethetik. Az adatvesztést elszenvedők azonnali és költséghatékony megoldást várnak el egy adatmentő szolgáltatótól. „Sokat teszünk azért, hogy ezeket az igényeket kielégítsük, úgy hogy a minőség és biztonság nem sérül a szolgáltatásunkban. Az előzetes vizsgálat huszonöt perc alatt díjmentesen lezajlik, és a vevő csak akkor fizet, ha már ellenőrizte a visszaállított adatait.”[%ITALIC%] – mondja Szekeres Gábor, a KÜRT Zrt. adatmentési üzletágának vezetője. Egyre több az olyan kókler a piacon, akik a fogyasztói árérzékenységet meglovagolva próbálnak érvényesülni silány és olcsónak t?nő szolgáltatásaikkal, melyek mögött nem áll rendelkezésre valódi szaktudás és eszköz-állomány. Az eredmény legtöbbször valódi károkozás, amelynek kárvallottja mindig az ügyfél. „[%ITALIC%]A másod- és harmadkézből kapott adatmentésekkel alig tudunk valamit kezdeni. Ezek a cégek a szakmát is tönkre teszik, és a megrendelőiket is becsapják.” – teszi hozzá Szekeres Gábor.