Érdekességek
Sulaki - 2013-03-20
Ã?j típusú disztribúciós szolgáltatások a hazai IT piacon...



A folyamatosan változó fogyasztói igények, a stagnáló hazai IT piaci helyzet, valamint a csökkenő kormányzati költések hatására az elmúlt években jelentősen átalakult az informatikai vállalatok piaci stratégiája. A gyártók az ingadozó kereslet és a csökkenő erőforrások következtében folyamatosan leépítik márkaképviseleteiket és egyre több, komplexebb feladatot bíznak saját disztribútoraikra. A jelenleg ismert disztribúciós modellek azonban már nem minden gyártó esetében képesek hatékonyan támogatni az átalakult vállalati igényeket, ezért olyan új disztribúciós formára van szükség, amely a gyártókat és viszonteladókat egyaránt teljes kör?en támogatni tudja.
A dedikált disztribúció az értéknövelt disztribúció következő szintje, amely választ ad a jelenlegi gazdasági helyzet kihívásaira, így a lehető leghatékonyabb támogatást nyújtja a kisebb képviselettel rendelkező gyártó partnerek számára. Olyan új típusú disztribúciós forma, ahol a disztribútor a viszonteladók mellett elsősorban a gyártó partnerekre fókuszál, és egyetlen projektre vagy márkára több munkatársat vagy akár külön projekt céget dedikál. Önálló országos/regionális képviseleteként is funkcionálhat, így a gyártók ugyanolyan minőségben tudják kiszolgálni a viszonteladókat és a fogyasztókat, mintha saját maguk látnák el a képviseleti feladatokat.
A klasszikus értéknövelt szolgáltatásokon túl a dedikált disztribúció további fontos eleme, hogy a disztribútor a gyártó partnerek, és a kiterjedt és jól m?ködő viszonteladói hálózat mellett végfelhasználói kapcsolatokkal és tapasztalatokkal is rendelkezik, és szükség esetén akár a gyártó kommunikációs feladatait is ellátja.
„Az értékesítési lánc minden szereplőjének újra kell gondolnia piaci stratégiáját. Egyre több gyártónál jellemző a márkaképviseletek csökkenő létszáma vagy a pozíciók összevonása, a disztribútorok mögül pedig sokszor hiányzik a tőkeerő és az új helyzethez való alkalmazkodás képessége. A vállalatoknak egyre nagyobb szükségük lesz olyan, tőkeerős disztribútorokra, akik maximálisan elkötelezettek partnerek irányába. Ahol a kollégák magas szint? szakértelemmel, piac- és termékismerettel rendelkeznek, ismerik és értik a hozzájuk tartozó márkát, valamint proaktív segítséget nyújtanak a teljes értékesítési ciklus során” – mondta Szeidl Tibor, az Apcom Hungary Kft. ügyvezető igazgatója.