Érdekességek
Sulaki - 2012-12-22
Közép-Kelet Európa vezetÅ? számítástechnikai disztribútora a hazai piacot fontos állomásnak tartja terjeszkedési stratégiájában...
Az
ABC
Data, Közép-Kelet Európa vezető számítástechnikai disztribútora bejelentette, hogy novembertől Magyarországon is megkezdte m?ködését. A vállalat 30 országban értékesíti termékeit, leányvállalattal pedig 8 piacon van jelen. A cég a teljes IT portfólió (számítás- és irodatechnikai termékek,
PC
komponensek, hálózati elemek, szoftverek, kellékanyagok, kiegészítők és szórakoztató elektronika) mellett fokozott figyelmet fordít a mobil kommunikáció, TV és multimédia szegmensének fejlesztésére is.
Az ABC Data-t négy egymást követő évben is megválasztották a régió legjobb disztribútorának[i] (2009-től 2012-ig), amely egyúttal bizonyítja a cég ügyfelek bizalmáért tett erőfeszítéseit is.
A magyarországi piacon való megjelenés a vállalat külföldi terjeszkedési stratégiájának fontos lépése, amelyet megelőzött a litvániai, lettországi és észtországi értékesítés megkezdése. A vállalat sikereinek egyik kulcsa a költséghatékony m?ködési modell, amelynek része a megbízható <a>szabványokra</a>[NV1] épülő fejlett logisztikai stratégia: az ellátásért felelős csapat – hasonlóan a cseh és szlovák partnerekhez - két saját logisztikai központból szolgálja ki a magyarországi ügyfeleket. Budapest és környékére akár egy napon belül, míg az ország többi területére kétnapos határidővel.
Az ABC Data megrendeléseinek 90 százaléka az InterLink online eladási rendszeren keresztül érkezik, amely hasonlóan a többi országhoz, itt is helyi nyelven érhető el. Az InterLink egy olyan innovatív vállalati értékesítési és ügyfélszolgálati platform, amely a tranzakciók teljes lebonyolítására képes, beleértve a megrendelések kezelését, a készletek állapotának és a megrendelések végrehajtási folyamatának ellenőrzését, fizetési státuszra vonatkozó adatok és a rendelkezésre álló hitelkeret kezelését, valamint az garancia ügyintézés állapotát. Ezenfelül az ügyfelek bármikor hozzáférhetnek a teljes termékkínálathoz, valamint részt vehetnek a különböző h?ségpogramokban és kedvezményekben is.
„A cég legfőbb céljai között szerepel, hogy a forgalmazott termékek még szélesebb körhöz jussanak el. A vállalat pozíciójának erősítésében fontos lépés a hazai piacon való megjelenés. Magyarország tökéletesen illeszkedik a hosszú távú tervekhez: hasonlóan a többi országhoz, itt is népszer? a fogyasztók körében az ABC Data által kínált e-commerce platform. Természetesen minden piacon másfajta megközelítést alkalmazunk, és a legmegfelelőbb üzleti modellt használjuk, hogy alkalmazkodjunk a helyi sajátosságokhoz. Hisszük, hogy a magyar piacon hasonló sikereket érünk el, mint kollegáink a balti országokban” - mondta Heged?s Viktor, az ABC Data magyarországi ügyvezetője.
A vállalat a magyar piacon közel 200 gyártó több, mint 30.000 termékével lesz jelen. A folyamatos portfólióbővítés mellett tavaly júniusban sikeresen vezette be saját márkáját, a Colorovo-t, ami vezető pozíciót tölt be az alternatív kellékanyag szegmensben a vállalat teljes disztribúciós hálózatában, így Magyarországon is fontos szerepet kap.
<hr>