Érdekességek
Sulaki - 2012-10-29
A potenciális munkavállalók körében legismertebb és egyben Magyarország 3. legvonzóbb munkáltatója tovább bÅ?vül, több száz szakértÅ? felvételét tervezi....
Az IT Services Hungary 2006-os megalakulása óta a T-Systems International csoportban ICT-szolgáltatói központ funkciót lát el: budapesti, debreceni, szegedi és pécsi telephelyein főként az anyavállalat – a Deutsche Telekom AG – és a cégcsoport nemzetközi ügyfelei számára egyedülálló módon teljes kör? ICTO szolgáltatást nyújt. A vállalat a tudásba fektet és hosszú távra tervez Magyarországon. Bőthe Csaba ügyvezető igazgató további több száz munkahely létrehozásával kalkulál 2013-ban is: „Az elkövetkező években, dinamikus növekedést irányoztunk elő. E terv eléréséhez a külföldi, globális ügyfeleknek nyújtott outsourcing szolgáltatások növelése mellett szeretnénk széleskör? nemzetközi tapasztalatunkat kamatoztatva, a T-Systems Magyarországgal szoros együttm?ködésben egy, a jelenleginél markánsabb hazai ügyfélkört is kiszolgálni. A kooperáció alapjait a külföldi T-Systems cégeknél bevált modell szolgálja: az értékesítést és ügyfélkapcsolatot ellátó T-Systems Magyarország alvállalkozójaként a kompetenciaterületeinkre koncentrálva végzünk költséghatékony ICT szolgáltatói tevékenységet partnerünk ügyfelei számára.”
Bőthe Csaba továbbra is jövedelmezőnek látja az ICT iparágat, amit az informatikai piac legnagyobb nemzetközi kutató és elemző cégeként ismert Gartner legfrissebb kutatásai is igazolnak. Magyarország az informatikai infrastrukturális alapok és a kompetencia-háttér tekintetében a kelet-közép-európai régió 29 országának élbolyában továbbra is kiemelkedően jól teljesít. Piaci perspektívák szerinti csoportosításban az A1 kategóriában Lengyel- és Csehországgal versenyzünk. Papp László, a Gartner hazai képviseletének vezetője nemzetgazdasági szempontból a régiós-globális szolgáltatásokban, azon belül is az IT-szolgáltató központok szegmensében lát nagy húzóerőt: „Az IT szolgáltatások evolúciójának kellős közepén járunk, a magyar piac állapota a régióhoz képest stabil hátteret ad e szegmens intenzív felfutásának. A folyamatra mindenképp pozitívan hat a hazai ICT szektor nemzetközi szerepe és versenyelőnye – a kedvező időzóna, kulturális közelség és kompetencia, illetve a nyelvtudás felértékelődése.” A szakember szerint a tény, hogy az ITSH főleg a nyugat-európai (jellemzően a német) piacra szolgáltat, olyan stabilitást ad, amelyre további fejlesztéseket alapozhat a vállalat.
Az IT Services Hungary a magasabb kvalifikációt igénylő innovatív, elsősorban kutatás-fejlesztés típusú tevékenységekre helyezi a hangsúlyt jövőben. Tapasztalt szakértőire alapozva keresi a lehetőségét egy kompetencia-alapú ICT-szolgáltató központ kialakításának, amellyel a legmagasabb szakmai hozzáértést igénylő hazai és nemzetközi megbízások is megcélozhatók. „3000 munkatársunk részére többrét?, speciális képzési rendszert kínálunk” – ismerteti a vállalat törekvéseihez illeszkedő képzési és hr-stratégiát Forgács Judit, az IT Services Hungary hr-igazgatója. „Tudatosan támogatjuk a pályakezdőket is; 10-12 oktatási intézménnyel ápolunk szerződéses kapcsolatot, továbbá a Debreceni Egyetemen kihelyezett informatikai tanszékünk mellett az IT Services Akadémia program révén a diplomázóknak, a Train IT informatikai kurzussal pedig a nem IT végzettség?eknek kínálunk megfelelő színvonalú oktatást. A debrecenihez hasonló együttm?ködés kialakítását kezdtük meg idén a miskolci és a pécsi egyetemmel is.”
Az IT Services Hungary nem csak a versengő munkaerőpiacon méretteti meg magát, tavaly óta az Aon Hewitt és az AIESEC Magyarország Munkáltatói Márka Kutatásának eredményeit is tudatosan használja. A kutatás a pályakezdők és a már több éves munkatapasztalattal rendelkezők munkaerőpiacról alkotott véleményét vizsgálja. A kérdőíveket 27 ezren töltötték ki, 247 vállalatot értékeltek azok ismertségéről, vonzóságáról és megkülönböztető jellemzőikről, versenyelőnyeikről, egyedi vonásaikról. „Figyelemreméltó eredmény, hogy a vállalat által azonosított célcsoport, az IT iparág iránt vonzódó, angol és német nyelveket beszélők körében az IT Services Hungary kimagasló eredményt ért el a további 247 céggel való összehasonlításban: a legismertebb és a 3. legvonzóbb vállalat lett” – összegezte a kutatás eredményeit Sziber Éva, az Aon Hewitt magyarországi Employer Branding szakterület vezetője. „Az ITSH potenciális munkavállalói számára a fizetésen és stabilitáson kívül a szakmai fejlődés és a csapatmunka a legfontosabb munkahely választási szempont. A karrier lehetőségek és a nemzetközi háttér is szerepet játszik a választásukban, ahogy az innovativitás iránti igény is.”