Érdekességek
Sulaki - 2012-10-16
Fiataloktól vár ötleteket az okos energia népszer?sítésére az IBM és az EDF DÃ?MÁSZ Hálózat...



„Az okos mérés, mint minden megoldás, amely mérsékli a felesleges áramfogyasztást, a Föld tartalékainak megőrzését és a szén-dioxid kibocsátás csökkentését szolgálja. Aki az okos energia mellett dönt, a maga módján részt vállal a globális klímaváltozás elleni küzdelemben. Ezt az üzenetet a fiatalok talán még jobban értik, fogékonyabbak is rá, mint a felnőttek. Azt reméljük, ha őket meg tudjuk győzni a tudatos energiahasználatáról, rajtuk keresztül a szüleiket is megszólíthatjuk.” – nyilatkozott Michel Cochet, az EDF DÉMÁSZ Hálózati Elosztó ügyvezetője.
„Úgy gondoljuk, a fiatalok erősebben azonosulnak a tudatos fogyasztás kérdéseivel, ha maguk számára is újra kell fogalmazniuk a problémát, s közben kreativitásukat is meg kell mozgatniuk. – mondta Pongrácz Ferenc, az IBM Magyarország szolgáltatási üzletágvezetője. „Volt már rá példa, hogy diákokat kértünk meg, gondolják tovább egy-egy izgalmas technológia lehetőségeit. Mindig nagyon inspiráló ötleteket kaptunk tőlük, ilyenekre számítunk most is.
A fogyasztó meggyőzése
A pályázatra nem profi alkotásokat várnak a szervezők. Hangsúlyozzák, hogy a filmek elkészítéséhez egy egyszer? kézikamera, fényképező vagy mobiltelefon is elegendő. Az ötlet, a kreatív megközelítés és a meggyőző erő már többet nyom a latba. Hogy tényleg a legjobb alkotások nyernek majd, arra az erős szakmai zs?ri a biztosíték: a két vállalat képviselői mellett Szalai Balázs, a Kreatív Magazin vezető szerkesztője, Magyarósi Csaba, az Index videórovatának szerkesztője és Balogh Csaba, technológiai blogger, a HVG.hu újságírója bírálja majd el a pályázatokat.
A verseny a Facebookon zajlik, a kiírók három kategóriában hirdetnek győztest. Külön értékelik a középiskolás, az egyetemista korcsoport versenyzőit, és a közönség kedvence (a legtöbbet lájkolt alkotás készítője) is jutalmat kap. A pályázatra magányos alkotók és csapatokat egyaránt nevezhetnek, a filmeket november 12-ig várják.
A pályázat oldala:
http://www.facebook.com/IBMMagyarorszag
http://www.facebook.com/EDFHungaria