Érdekességek
Sulaki - 2012-08-17
Az utóbbi idÅ?ben több olyan szakmai véleményt hallani...
„Egyelőre sem a Facebook, sem más közösségi média nem képes átvenni az
e-mail
szerepét. Azt sem lehet figyelmen kívül hagyni, hogy ma Magyarországon az internetezők 93 százalékának van e-mail címe” – adott hangot véleményének Koncz Gábor gazdasági informatikus, a Protopmail e-mail marketing szoftvert fejlesztő Zseron Kft. egyik tulajdonosa.
Tény, hogy az e-mail marketing az elmúlt években rohamos változásokon ment át és a fejlődés töretlenül folytatódik. Egyre alaposabb felkészültség kell a sikerhez, azonban a technikai lehetőségek is sokkal bővebbek.
[%BOLD%]Óriási lehetőségek az integrációban
[%BOLD%]„A közösségi marketing és az e-mail marketing integrációjában óriási lehetőségek rejlenek. Valójában a kérdés nem az, hogy vajon az e-mial marketing vagy a közösségi marketing-e a hatékonyabb. A két eszköz integrációja jelenti a megoldást. A közösségi média adatait és információit fel lehet használni e-mail marketing célokra is, hiszen a közösségi médiának köszönhetően nagyon sok felhasználói információhoz, szokáshoz juthatunk hozzá, melynek segítségével az e-mail marketing kampányok is személyesebbek, testreszabottabbak lehetnek” - mondta Balogh Gabriella a ZSERON marketing szakértője.
Hozzátette: megfigyelhető egyfajta természetesen kialakult szereposztás a platformok között. Míg a közösségi médiában nem szeretik a közösség tagjai a közvetlen ajánlatokat, addig az e-mail kiváló eszköz az ajánlatok célba juttatására. Azonban a közösségi médiában épített kapcsolat jelentősen javítja a konverziót; azaz az ajánlatok és a megrendelések arányát.
[%BOLD%]Új lehetőség és kihívás a mobilon levelezők gombamód szaporodó tábora
[%BOLD%]Új kihívások elé állítja az e-mail marketinget az e-mail kampányok mobilplatformra való optimalizálása. Az okos telefonok megjelenésével megnőtt a mobil internetezők aránya és egyre többen leveleznek rendszeresen mobilon, amire meg kell találni a megfelelő e-mail marketing megoldásokat: mások az olvasási szokások, más az üzenetek hossza és másnak kell lenni az ajánlatoknak is. De ezen a területen még több a kérdés, mint a válasz.
„Kár lenne még temetni az e-mail marketinget a közösségi média térnyerése miatt. Inkább házasítani kell a kettőt, mert az integrált megoldás ígérkezik ma a legeredményesebbnek” – összegezte a véleményét Koncz Gábor.