Lap tetejére
Hirek Tesztek RSS facebook
IT-Extreme hírportál
Szerver/Üzlet
business_guru - 2009-07-30

A megállapodás lényege az, hogy a jövÅ?ben a Yahoo keresÅ?rendszere Microsoft technológián fog müködni, a Yahoo pedig kizárólagos értékesítÅ?ként végzi a két cég számára a prémium hirdetések szervezését

 
 A webhasználók és a hirdetők gyorsabb ütemü és jelentősebb innovációs eredményeket tudnak majd használni. A két cég egymást kiegészítő erősségeit és keresési platformjait ötvözve olyan versenyképes piaci erőt hoz létre, amely nagyságánál fogva tartós fejlődést generál a keresés és a keresőalapú reklámozás terén. Lehetővé teszi, hogy a felhasználók gyorsabban találják meg a számukra igazán releváns információkat. A Microsoft keresőplatformjai több értéket adnak a hirdetőknek, jobb találatokat a webkészítőknek, és az
internet
egészében támogatják az innovációt és a hatékonyabb müködést.
 
„A megállapodás rengeteg előnyt kínál a Yahoo! felhasználói és az iparág egésze számára. Új korszakot nyit az internetes innovációban és fejlesztésben” – nyilatkozta a Yahoo! vezérigazgatója, Carol Bartz. „A felhasználók továbbra is igénybe vehetik a Yahoo! jellemzőihez szervesen hozzátartozó keresési képességeket, a megállapodás nagyságrendje és az általa biztosított erőforrások révén pedig még több innovációhoz juthatnak hozzá. A méret a hirdetők számára is előnyt jelent, hiszen az egységes platform és értékesítőcsapat egyszerüsíti folyamataikat és fokozza hatékonyságukat. A megállapodásnak köszönhetően mi magunk pedig több energiát tudunk fordítani az elsődleges profilunkhoz illeszkedő célokra: ügyfélbázisunk bővítésére, a hagyományos hirdetési módszerekre és a mobil használati élmény fejlesztésére.”  
A hirdetők számára már ésszerü alternatívát nyújtó megállapodás egyesíti a Yahoo! és a Microsoft keresési piacait, így a hirdetők többé nem lesznek kiszolgáltatva egyetlen, a keresési piac több mint 70 százalékát uraló vállalatnak. A Yahoo! keresési volumenének megszerzésével a Microsoft eléri a felhasználók és a hirdetők számára egyaránt előnyös piaci verseny és innováció ösztönzéséhez szükséges méretet és rugalmasságot.
 
A Microsoft vezérigazgatója, Steve Ballmer szerint a megállapodás révén a Microsoft keresőmotorja, a Bing eléri azt a hatásfokot, amely jelentősen javítja versenyhelyzetét,  így több felhasználó és hirdető számára válhat vonzóvá, ebből eredően pedig személyre szabott, releváns hirdetéseket és keresési találatokat kínálhat az érintetteknek.
 
„A Yahoo!-val kötött megállapodás ösztönzi a keresési innovációt, nagyobb értékhez juttatja a hirdetőket, és növeli a felhasználók döntési szabadságát a jelenleg egyetlen cég által uralt piacon” – tette hozzá Ballmer. „A webes keresési szegmensben innovációra és megfelelő nagyságra van szükség a sikerhez. Új Bing keresőplatformunk éppen ilyen áttörő innovációt és funkciókat kínál. A Yahoo!-val kötött megállapodás eredményeként elérjük azt a nagyságrendet, amelynél még gyorsabban tudjuk fejleszteni keresőmegoldásaink relevanciáját és hasznosságát. A Microsoft és a Yahoo! tisztában van vele, milyen nagy lehetőségek rejlenek az optimális  keresés megvalósításában, s ezzel a megállapodással meg tudjuk alkotni a jövő keresését.”
 
„A megállapodás jól illeszkedik a Yahoo!, a világ vezető online médiavállalata hosszú távú stratégiájába, és Carol Bartz megszerezte hozzá a Yahoo! igazgatóságának teljes körü és egyhangú támogatását” – jelentette ki Roy Bostock, a Yahoo! Inc. igazgatóságának elnöke. „Nagyszerü lehetőség ez számunkra. A keresési szegmens innovátoraként ismert Microsofthoz csatlakozva a jövőnk szempontjából kulcsfontosság egyéb területekre összpontosíthatjuk beruházásainkat.”
 
A megállapodás legfontosabb elemei:
- A Microsoft 10 évre kizárólagos jogot szerez a Yahoo! keresési alaptechnológiáinak hasznosítására, és meglévő webes keresési platformjaiba integrálhatja azokat.
- A Microsoft Bing lesz a Yahoo! oldalainak kizárólagos algoritmikus és fizetős keresési platformja.
-Müködése más területein (pl. a hagyományos internetes hirdetési technológia fejlesztése terén) a Yahoo! továbbra is saját technológiáját és adatait használja.
- A Yahoo! kizárólagos értékesítőként szervezi mindkét vállalat prémium hirdetéseit. Az önkiszolgáló hirdetés mindkét partnernél a Microsoft AdCenter platformján müködik majd, a keresési hirdetések árát pedig az AdCentre automatikus aukciós eljárása állítja be.
- Mindkét vállalat megtartja saját külön hagyományos internetes (nem kereső alapú) hirdetési üzletágát és értékesítési csapatát.
- A jövőben is a Yahoo! készíti saját oldalai felhasználói felületeit, ide értve a keresési felületeket is, függetlenül attól, hogy az ténylegesen Microsoft technológiát használ majd.
- A Microsoft az első öt évben megosztja partnerével a Yahoo! saját vagy általa üzemeltetett, valamint a társult oldalakat tartalmazó hálózatban generált forgalomból szerzett árbevételt.
- A Microsoft az első másfél évben garantálja a Yahoo! számára az egy keresési müveletre vetített árbevételt.
A felhasználói adatvédelem érdekében a megállapodás a közös keresési platform üzemeltetéséhez és fejlesztéséhez szükséges minimumra szorítja a vállalatok között megosztott adatok mennyiségét és a megosztott adatok felhasználására nézve is korlátozásokat tartalmaz. Az egyezség a már megszokott magas szinten tartja a partnerek által eddig is követett ágazatvezető adatvédelmi gyakorlatot.
 
A megállapodás nem vonatkozik a két vállalat weboldalaira és termékeire,
e-mail
és azonnali üzenetküldési szolgáltatásaira, hagyományos internetes hirdetési és más üzleti tevékenységére. Ezeken a területeken a partnerek továbbra is egymás versenytársai.
 
A tranzakció végrehajtásához hatósági jóváhagyás szükséges. A ma aláírt megállapodásban a felek rögzítették, hogy az ügylet lezárása előtt részletesebb, végleges megállapodást kötnek. A Microsoft és a Yahoo! biztos abban, hogy a szakmai fórumok és a  szabályzó hatóságok alaposan meg fogják vizsgálni a megállapodást, és mindketten készséggel válaszolnak  a felmerülő kérdésekre. A partnerek azt remélik, hogy 2010 elején sor kerülhet a tranzakció lezárására.