Lap tetejére
Hirek Tesztek RSS facebook
IT-Extreme hírportál
Érdekességek
MaxRay - 2009-07-21

Az Apple és a RIM mindössze 3 százalékos piaci részesedés mellett a piaci profit 35 százalékát tudhatják maguknak, mely érdekes tendenciákat vetít elÅ?re, illetve gondolkodásra késztethet az árakról is

Az Apple és a RIM mindössze 3 százalékos piaci részesedés mellett a piaci profit 35 százalékát tudhatják maguknak, mely érdekes tendenciákat vetít előre, illetve gondolkodásra késztethet az árakról is…
 
Az Amerikai Wall Street Journal egy igen érdekes a német Deutsche Bank elemzője Brian Modoff által végzett kutatást hozott napvilágra, mely szerint az összesen eladott készülékek mindössze 3 százalékát magáénak tudó Apple és RIM a teljes mobiltelefon piaci profit 35 százalékát könyvelhetik el. Ez a szám pedig várhatóan még drasztikusabb lesz amennyiben az elemzők előrejelzései beigazolódnak és az Apple tényleg 5 százalékos részesedést ér el.
 
Az okostelefonok mindössze 13 százalékát teszik ki a jelenlegi piacnak ám a szegmens folyamatosan nő és ebben a kategóriában teljesen más árak és piaci törvények uralkodnak. Az Apple-nek pedig sikerült egy technikailag középszerü készüléket, remekül kezelhető felhasználói felülettel és könnyü
software
bővíthetőséggel igazi divatcikké tennie, miközben a sikerterméken hatalmas árrés van. Gondoljunk csak bele egy percre az árakba. Az iSupply részletes becslése szerint egy iPhone
3G
S előállítási költsége alig különbözik az előző iPhone 3G-től (lényegében szinte azonosak a telefonok), mely összesen 172.46 dollár. Persze ehhez még hozzájön valamennyi szállítási és egyéb költség ám ez a telefon kártyafüggetlenül már 600 dollárba kerül Amerikában és két éves szolgáltatói szerződés esetén is majd 200 dollárba, természetesen a szerződéssel az Apple sem jár rosszul. A helyzet itthon még rosszabb hiszen nálunk az amerikaitól közel kétszeres (szerződéstől függően akár többel is) árral számolhatunk előfizetés esetén az iPhone-t hazánkban kizárólagosan forgalmazó mobil szolgáltatónál. Ezekkel szemben belépő szintü készülékeken és még a középkategórián is alig van haszonrés, és csak akkor termelnek komoly profitot ha óriási darabszámban értékesítik őket. A fenti számokhoz összehasonlítás képpen megemlítjük, hogy a Nokia amikor 46 százalékos piaci részesedéssel bírt, a teljes profit 55 százalékát tudhatta magának és jelenleg a gyártó részesedése visszaesett 38 százalék körülire.
 
A sikerhez rengeteg apró összetevőnek passzolnia kell nem utolsó sorban a jó marketingnek ám alapvetően igaz, hogy a jobb illetve prémium kategóriás termékekért sokkal többet lehet elkérni, így még kisebb darabszám esetén is jelentős profitra tehet szert a gyártó. Ez az alaptörvény vállság idején is megmarad és a prémium termékektől ilyenkor sem fordulnak el a vásárlók.
 
Mindezek alapján egyértelmüvé válik, hogy az okostelefon piac új belépői mint az Acer előtt is komoly nehézségek állnak, hogy megvessék a lábukat.