Lap tetejére
Hirek Tesztek RSS facebook
IT-Extreme hírportál
Szerver/Üzlet
business_guru - 2009-07-20

A Fujitsu a Gartner nyugat-európai Magic Quadrant felmérésében a desktop- és helpdesk-outsourcing területén is a â??vezetÅ?kâ?? (Leaders) szegmensben szerepel...

A Fujitsu a Gartner nyugat-európai
Magic Quadrant
felmérésében a desktop- és helpdesk-outsourcing területén is a ’vezetők’ (Leaders) szegmensben szerepel
 
 
A vizsgálatban tizenhárom IT szolgáltatásokat nyújtó nyugat-európai céget értékeltek abból a szempontból, hogy mennyire teljes a jövőképük és milyen mértékben képesek azt a gyakorlatba is átültetni. A vállalatok között a Fujitsu mellett megtalálható például az IBM, a HP, vagy a T-Systems. A „vezetők” csoportba sorolt vállalatok magas szakmai színvonalon teljesítenek, igyekeznek megtartani vezető pozíciójukat, trendalkotóként világosan átlátják a piaci folyamatokat és ők határozzák meg a piaci fejlődés irányát.
 
A felmérés Fujitsu-ra vonatkozó megállapításai között pozitívumként szerepel, hogy gyors ütemben terjeszti ki globális szolgáltatási képességeit, amivel fokozza hatékonyságát és védi nyereségességét. A Fujitsu elősegíti a költségmegtakarítást ügyfeleinél, amelyek pozitívan értékelik a vállalat rugalmas szemléletét, minőségbiztosítási és szolgáltatási teljesítményét, folyamatos fejlődési törekvését és ITIL-központú gondolkodását.
 
Desktop-outsourcing
 
A vizsgálatban az előbbivel megegyező szempontok alapján értékeltek tíz IT szolgáltatásokat nyújtó nyugat-európai céget. A Fujitsu értékelésében kiemelték a Fujitsu Technology Solutions integrációját a vállalatba, amely erősíti az európai jelenlétet és kibővíti a cég helyszíni szolgáltatási képességeit. Emellett a „Sense and Respond” filozófia egységesíti és automatizálja a szolgáltatást.
 
A Fujitsu vékony klienseinek széles kínálata jól kiegészíti a virtualizációs képességeket. Az ügyfelek pozitívan értékelték a cég müszaki felkészültségét, proaktív és reagáló-kész szemléletét, nemzetközi irányítási képességeit és megbízható szolgáltatásait. Megvalósítandó feladat az elemzés szerint az ügyféltámogató munkatársak üzleti készségeinek fejlesztése, az innováció további erősítése és az, hogy a cég túllépjen fő földrajzi területein és vertikumain.
 
Az MQ értékelési folyamata
 
A Gartner évente értékeli az egyes szolgáltatási területek vállalatait. Azt vizsgálja, hogy a szolgáltató aktuálisan milyen nagyságrendü projekteket tud megvalósítani, milyen teljesítési képességekkel rendelkezik, mennyire gondolkodik előrelátóan, előre látja, vagy inkább irányítja a piaci trendeket, és milyen mértékben alakítja azoknak megfelelően kínálatát. A Gartner és a szolgáltatók számára egyaránt munkaigényes értékelési folyamat több hónapot vesz igénybe.
A részvételhez a szolgáltatóknak először is teljesíteniük kell bizonyos kritériumokat: pl. el kell érniük bizonyos árbevétel küszöböt és több országra kiterjedő tevékenységet kell folytatniuk. Ha ezeket teljesítették, formális tájékoztató előadást kell tartaniuk a Gartner elemzői részére, ahol 15-20 értékelési szempont alapján ismertetik teljesítményüket. A Gartner ezután titkos interjút készít minden vállalat esetében legalább 5 ügyféllel, megkérdezve véleményüket a szolgáltató teljesítményéről.