Lap tetejére
Hirek Tesztek RSS facebook
IT-Extreme hírportál
Érdekességek
Sulaki - 2009-07-13

Az új címkézési rendszer lehetÅ?vé teszi, hogy minden közösségi oldalon és felületen tagolhatóak legyenek az online tartalmak; névjegyek, képek, e-mailek...


 
A Wadja rendszere nagyban hasonlít a Gmail beérkezett üzeneteket címkéző megoldására: a felhasználók egyedi taggel láthatnak el minden üzenetet a bármilyen nyelven testreszabható fájlarchiválási rendszerben.  De a Wadja ennél is tovább lépett és a szolgáltatásaiba is beépítette a címkézést, így a felhasználók nem csak az üzeneteiket, hanem névjegyeiket, médiafájljaikat és feed-jeiket is tagelhetik. Ilyen részletesen testreszabható tulajdonságokkal egyetlen más közösségi oldal sem rendelkezik.
 
„A Wadja új utat mutat felhasználói számára az egymással folytatott kommunikációban. A címkézés már napjainkban is népszerü az online tartalmak rendszerezésében, de önmagában ezzel a módszerrel nem lehet kapcsolatot létesíteni és tartalmakat megosztani a különböző közösségi oldalak között. Szerintünk a világháló az együttmüködésről kellene, hogy szóljon, mégis számos portál korlátozza a külső kommunikációt. A Wadja azonban mást képvisel és új szolgáltatásával közelebb hozza egymáshoz az embereket” – mondta Alex Christoforou ügyvezető Igazgató, a Wadja létrehozója.
 
Hogyan müködik?
 
Például érkezik a virtuális postaládámba Katitól és Andrástól egy U2 koncertről szóló üzenet, amely „U2 koncert” címkét kap tőlem. A névjegyeket (Kati és András) szintén „U2 koncert” címkével látom el. A koncertről készült videók és fotók később hasonlóképpen „U2 koncert” címkét kapnak. Jelenleg a „U2 koncert” címkém tartalmaz 2 bejövő üzenetet, 2 névjegyet és különféle médiafájlokat. Egy-egy tartalomhoz vagy adatforráshoz természetesen több címkét is hozzáadhatok. Így Kati szerepelhet a „U2 koncert” és a „munkatárs” címke alatt is egyszerre. Létrejött tehát egy új kapcsolat két, korábban kapcsolattal nem rendelkező különálló forrás között – Kati „U2 koncert” rajongó és egyben István „munkatársa”.
 
A Wadján és a profilomon böngésző barátaim felfedezik majd a kommunikáció, az emberek és a média kapcsolatát a cég címkézési rendszerének „objektívén” keresztül. A címkézett valós idejü eszmecserék és hozzászólások, valamint a Twitter
API
-k minden csevegős címke alatt megtalálhatóak, hogy még inkább „valós idejüvé” varázsolják a közösségi portálok világának kommunikációját.
 
Egy új felhasználó, akit nevezzünk Dávidnak, például böngészi az oldalt és a “U2” kulcsszó alapján rátalál a “U2 koncert” címkémre, valamint a tartalomhoz kapcsolódó hozzászólásokra, amelyekhez ő is hozzáadja majd a sajátját…”Hé, én is ott voltam ezen a koncerten”.