Lap tetejére
Hirek Tesztek RSS facebook
IT-Extreme hírportál
Érdekességek
business_guru - 2009-06-11

Ma hozzávetÅ?leg 600-700 ezer feleslegessé vált szoftver van Magyarországon, amely más cégeknél és intézményeknél még hasznosítható. Ezek a szoftverek komoly értéket képviselnek és adásvételük legális.

Ma hozzávetőleg 600-700 ezer feleslegessé vált
szoftver
van Magyarországon, amely más cégeknél és intézményeknél még hasznosítható. Ezek a szoftverlicencek komoly értéket képviselnek és adásvételük legális…

 
 Az első leányvállalatát Budapesten most megnyitó német Preo cégcsoport megjelenésével új szolgáltatás született: a szoftver remarketing során rajtuk keresztül bárki értékesítheti drága, de – pl. technológia- vagy verzióváltás, átszervezés, létszámleépítés miatt – feleslegessé vált szoftverét, illetve beszerezhet kedvező áron friss vagy korábbi verziójú licenceket.
A Preo stratégiai partneri szerződést kötött az ergoTrade-del, Európa egyik vezető „it életciklus-menedzsmenttel” foglalkozó vállalatával, amely a
hardverek
újrahasznosítására költséghatékony és környezetkímélő megoldásokat kínál.
 
A használt autók vagy hardverek esetében megszokott modell alapján ezen túl a használaton kívüli szoftver is értékesíthető. Ezt azonban sokan nem tudták, vagy eddig nem merték megtenni… Júniustól a hazai cégeknek is lehetőségük nyílik arra, hogy bevételt hozó módon szabaduljanak meg feleslegessé váló szoftvereiktől. Azok a vállalkozások pedig, amelyek költségtakarékosan, de legálisan kívánják beszerezni programjaikat, már ezt is megtehetik. Mostantól ugyanis Magyarországra is kiterjeszti tevékenységét a német piac meghatározó szereplője, a Preo cégcsoport. A használt, jogtiszta szoftver kereskedelemre specializálódott társaság első leányvállalatát Budapesten alapította, Preo Hungary Kft. néven.
 
A következő csoportokba sorolhatók azok a cégek, amelyek érdekeltté válhatnak a szoftver remarketingben:
1. amelyek technológiai, vagy verzióváltás előtt állnak; 2. korábbi beszerzéseiknél a szükségesnél több licencet vásároltak; 3. a gazdasági válság miatt létszámleépítéssel küzdő cégek, ahol a munkahelyek megszünésével többszáz licenc vált feleslegessé; de akár a csődbe ment cégek szoftvervagyona is értékesíthető; 4. új alkalmazásokat vezetnek be; 5. virtualizálják informatikai rendszerüket vagy ún. hosztolt szolgáltatást kívánnak igénybe venni; 6. hardvert selejteznek vagy cserélnek le.
 
A Preo cégcsoport független a gyártóktól, ezért objektív tanácsot ad és az ügyfél érdekeit tartja szem előtt a licencek kiválasztásánál, a túlköltések kiküszöbölésénél, és a szoftverállomány optimalizálásánál. A cég folyamatai garantálják az átláthatóságot, ez az úgynevezett transzparens joglánc elve: az eladó fél bármikor be tudja mutatni a korábban megvásárolt licenc „történetét”, míg az új tulajdonos átlátható és hiteles módon tudja igazolni (előző tulajdonos, licencszám, licencfajták, pontos termékspecifikációk), hogy miként jutott el hozzá a licenc, az eredeti forgalmazótól az előző tulajdonos(ok)on át.
 
A használt szoftver kereskedelem Európában már 10 éve létezik, jelenleg az egyik legdinamikusabban növekvő szoftveripari ágazat. A Preo anyavállalata tavaly több mint 100 ezer szoftverlicencet forgalmazott – 2009-ben a magyar cég legalább 20 ezer darab beszerzését illetve értékesítését tervezi. A cég által legkeresettebb licencek alapvetően az Adobe, a Citrix, a Microsoft, a Novell és a SAP termékek. Az induló évben a Preo elsődleges célcsoportjába a közepes és a nagy cégek tartoznak; a kisvállalkozások és a magánfelhasználók számára 2010-től tervezi a szolgáltatást elindítani.
 
„Egy aktuálisan futó magyarországi projektünk esetében a teljes vállalati (szerver és desktop) szoftverlicencek beszerzésnél 35%-os összesített árelőnyt biztosítunk az ügyfelünknek. Mikor lenne a szoftver remarketing szolgáltatás aktuálisabb a magyar piacon, ha nem most, a válság közepén?” – mondta Arató E. Árpád, a Preo Hungary Kft. ügyvezető igazgatója.
 
Csak akkor a szemétbe, ha muszáj! – A
hardver
újraértékesítésről…

 
A vállalatok a szoftvereknél gyakrabban találkoznak a hardvereszközök cseréjével, hiszen ezek életciklusa egyre csökken, és általában 3-4 évente cserélődnek. Az elavult eszközöket korábban nehéz volt értékesíteni, mert sokszor önmagában az elszállíttatás is gondot okozott, vagy magas költségekkel lehetett „bezúzatni” a már nem müködő gépeket. Persze ezek legtöbbször csak könyveléstechnikailag érettek meg a selejtezésre, többségük még hasznosítható – egyben vagy komponensekre bontva.
A használt informatikai eszközök újrahasznosításában, valamint a régi hardverekből a lehető legnagyobb tőke-visszaáramlás biztosításában az ugyancsak németországi hátterü és az aktív környezetvédelmet zászlajára tüző ergoTrade számít úttörőnek Magyarországon. A Preo stratégiai partnereként is müködő cég megvásárolja a gépeket, vagy átvállalja azok viszonteladását, minden ezzel járó szükséges szolgáltatást – a szállítást, az auditálást, az adatok törlését és eltávolítását, adományozást, dolgozói értékesítést – is. Jelentős it költség megtakarítást érhet el egy vállalkozás, ha az it géppark cserék a teljes birtoklási költség (TCO) jegyében zajlanak és igénybeveszik az ergoTrade integrált szolgáltatásait (rollout, rollback, beüzemelés, leszerelés, stb.), hiszen az erre szakosodott ergoTrade hatékonyabban és olcsóbban tudja elvégezni ezeket a szolgáltatásokat, mint a vállalatok saját maguk.
 
„Visszavásárlási szolgáltatásunkat idén januárjától indítottuk el itthon, és bár például több multinacionális cég esetében az anyavállalatnál a használt it-eszközök értékesítése megszokott gyakorlat, a magyarországi leánycégek számára mégis sokszor az újdonság erejével hat ez a megoldás” – mondta Palugyay-Masát Miklós, a cég ügyvezetője, majd hozzátette: a már nem használható vagy javíthatatlan hardver az erre szakosodott hulladékmegsemmisítő, illetve újrahasznosító üzemekbe kerül.