Lap tetejére
Hirek Tesztek RSS facebook
IT-Extreme hírportál
Érdekességek
MaxRay - 2009-05-20

A világ legrangosabb technológiai diákolimpiájának résztvevÅ?i az ENSZ Millenniumi Fejlesztési Céljainak szolgálatába állítják tudásukat és müvészi tehetségüket...

A világ legrangosabb technológiai diákolimpiájának résztvevői az ENSZ Millenniumi Fejlesztési Céljainak szolgálatába állítják tudásukat és müvészi tehetségüket…
 
Az idén 100 ország több mint 300 ezer diákja jelentkezett a Microsoft Imagine Cup 2009 versenyére, amelynek résztvevői a világ legégetőbb problémáinak megoldására vetik be müszaki tudásukat és képzelőerejüket. A helyi, országos, regionális és online versenyek győztesei július 3- 9. között, Kairóban mérkőznek meg egymással az Imagine Cup döntőjében.
 
Magyarországon május 14-én,
software
design kategóriában tartották meg a csapatversenyek döntőjét a Microsoft budapesti székházában. Az öt legjobb magyar csapatnak 30 perce volt, hogy prezentálja az ötletét. A háromtagú zsüri minden előadást egy 10 elemü szempontrendszer szerint 0-100 pont között értékelt, mely alapján a sorrend a következőképp alakult ki:
1. BitWelders (BME - Moholy-Nagy Müvészeti Egyetem)
2. Earth Studio (Miskolci Egyetem – Eszterházy Károly Főiskola)
3. GreenBITs (BME)
4. SunCityException (Szegedi Tudomány Egyetem)
5. OMG Pwnies (BME - ELTE)
 
A hazai online versenyzők körében a legnépszerübb kategóriák a Robotika és az IT voltak. Mivel ezen kategóriákban online várható a döntés, továbbra is több versenyző (44 egyéni és 5 csapat) van még  versenyben, akik közül remélhetően többen is kijutnak még a kairói döntőre.
 
Az élő csapatdöntőn első helyezett csapat, a BitWelders július elején képviselheti hazánkat az Egyiptomban megrendezésre kerülő világszintü megmérettetésen. A nyertes csapat pályamunkája, az “Adopt-a-Cause” projekt keretében egy online portált készített, ahol különböző „nemes ügyeket” lehet támogatni, illetve örökbe fogadni, ezáltal végig követni egy ilyen projekt életét, és annak eredményeit is.
 
 A portált és a hozzá kapcsolódó klienseket a lehető legmodernebb technológiák (Silverlight 3, Windows Azure,
SQL
Data Services, WPF, Windows Mobile, Sync Framework, ADO.Net Data Services,
RIA
services, Entity Framework, Microsoft Tag) felhasználásával építették fel, különös gondot fordítva a felhasználói élményre, a magas rendelkezésre állásra, skálázhatóságra, valamint a széleskörü elérhetőségre.
 
A csapat kitüzött célja, hogy köztudatba állítsák a humanitárius terepmunkát végző szakembereket, felkeltsék az érdeklődést irántuk és végzett munkájuk iránt. “ Rengeteg olyan erőforrás van, részben anyagi, részben emberi, amelyek mozgósíthatók lehetnének a fejlődő országok problémáinak megoldása érdekében. A sokszor presztízsből adományozó nagy cégek mellett ott van az átlagember, aki szintén segíteni akar, de nem ismeri a lehetőségeket. Ha mégis sikerül eszközt találnia hozzá, elbátortalanodik a visszajelzések hiánya, vagy a nehezen elérhető információk láttán. Sokan vannak, akik segítenének, bár nem igazán tudják, hogyan. Ugyanakkor az ilyen országokban a rászoruló területeken terepmunkát végzők pontosan látják, hogy mire van szükség, de erőforrás szükében sokszor képtelenek segítséget nyújtani. A célunk, hogy ezeket az erőforrásokat és a szakértelmet szervezni tudjuk, kapcsolatba hozhassuk, valamint kialakítsunk egy „önfenntartó és önfejlesztő közösséget”[%ITALIC%].  – mondta el Pétercsák Richárd, a Budapesti Müszaki és Gazdaságtudományi egyetem II. évfolyamos hallgatója – [%ITALIC%]“Bár az Imagine Cup szoftverfejlesztés kategóriájában először indulok, 3 évvel ezelőtt Algoritmus kategóriában a világdöntőben ötödik helyezést sikerült elérnem, így a verseny szellemisége nem idegen számomra. A projekt egyik ötletgazdájaként igyekszem szerves része lenni a projektünk életciklusának összes fázisában, a tervezéstől a prezentációig.”
 
Árvai Zoltán, a Budapesti Müszaki és Gazdaságtudományi egyetem V. évfolyamos hallgatója – “A tanulás mellett oktató vagyok a Számalk Zrt.-nél, ahol is újgenerációs .NET fejlesztéssel foglalkozom. A versenyen való részvételem oka főleg a kihívás, de komoly szerepet játszott benne a szerintem megvalósítható ötlet is. Az a gondolat, hogy nincs szükségünk igazából semmire egy számítógépen kívül (bármilyen formában is manifesztálódjon) és már müködhet is az egész, kellő motivációt biztosított számomra.”
 
Kóródi Balázs. a Budapesti Müszaki Egyetemen másodéves hallgatója - “Nagyjából egy éve kerültem kapcsolatba a Microsoftos technológiákkal, azóta igyekszem figyelemmel kísérni őket, amennyire csak időm engedi. Az Imagine Cup versenyen való indulásnak több oka volt: először is úgy gondoltam ezzel a versennyel sok újat tanulhatok és gyakorlatban alkalmazhatom eddig megszerzett ismereteimet, a másik oka, hogy kipróbáljam magam egy ilyen versenyen és összemérjem a tudásomat hasonló emberekkel. Az elsődleges feladatom a projekthez tartozó hordozható kliensek fejlesztése, de részt veszek tervezési döntések hozásában is.”
 
Fogarasy Tamás, a Moholy-Nagy Müvészeti Egyetem IV. évfolyamos hallgatója.   -  “ IV éves vagyok a Vizuális Kommunikáció tanszék Grafika szakán, illetve ugyanitt Design manager tanszék III. éves diákja is.  A tanulás mellett alkalmi munkákat végzek a BBDO Hungary zRt. reklámügynökségen, illetve kisebb megbízásokon dolgozom alkalmazott grafika és webdesign területen. Részvételem fő oka projektünk humanitárius küldetése és társadalmi megalapozottsága. Versenyen való indulásom egyben kísérlet is az informatikusokkal való tartós csapatmunka megszilárdítására, és lehetőségek feltérképezésére is.”
 
A [%A=http://www.microsoft.com/emea/presscentre/MicrosoftinCEEVPR/ImagineCup2008.mspx%]tavalyi versenyen[%A%] a magyar DigitalMania csapat „Green Watering” címü projektje harmadik helyezést ért el, szoftvertervezés kategóriában. Emellett egyike lettek annak a hat csapatnak, akik részt vehetnek a Microsoft és a British Telecommunications plc (BT) „Imagine Cup Innovation Accelerator” nevü programjában, amely során intenzív üzleti és technológiai tréningben részesülnek a csapatok tagjai. Egyéni versenyben pedig a mindössze 19 éves Szebeni Szilveszter az előkelő második helyezést érte el,
algoritmus
kategóriában.
 
Az Imagine Cup immár hetedik éve ösztönzi a diákokat, hogy képzeljenek el egy jobb világot, amelyben mindenki élvezheti a fiatalok tehetsége és innovációi nyomán megszülető, új technológiák előnyeit. Az Egyesült Nemzetek Szövetsége Millenniumi Fejlesztési Célok formájában fogalmazta meg napjaink legkomolyabb kihívásait. A célok között szerepel például az éhezők számának felére csökkentése, a HIV/AIDS terjedésének megfékezése és az alapfokú oktatás lehetőségének biztosítása a világ minden lakója számára. A Microsoft arra hívta fel a fiatal programozókat, müvészeket és technológiai szakembereket, hogy tegyenek valamit ezekért a célokért: „ Képzeljenek el egy olyan világot, ahol az emberiség a technológia segítségével oldja meg legsúlyosabb problémáit.”
 
A Microsoft vezérigazgatója, Steve Ballmer így nyilatkozott a versenyről: „A ma diákjai lesznek a jövő innovátorai és cégalapítói. Az Imagine Cup fantasztikus lehetőséget kínál számukra, hogy összemérjék képességeiket a világ többi részéről érkező társaikkal.”
 
A diákok több kategóriában versenyezhetnek a szoftver- és játékfejlesztéstől kezdve a multimédián át a kreatív önkifejezésig. Munkáik nyomán új megoldások születnek a világ legsúlyosabb problémáira. A legjobbakra jelentős pénzjutalom vár.  Az idén a Microsoft kilenc, különböző képességeket igénylő kategóriában hirdette meg a versenyt: szoftverfejlesztés, beágyazott megoldások fejlesztése, játékfejlesztés, robotika és algoritmusok, IT-kihívások, MashUp, fotózás, rövidfilm, formatervezés.
 
Imagine Cup: [%A=http://www.imaginecup.com/%]http://www.imaginecup.com[%A%].