Lap tetejére
Hirek Tesztek RSS facebook
IT-Extreme hírportál
Szerver/Üzlet
business_guru - 2009-05-15

A cég történetében már régóta, egészen pontosan 14 éve nem volt példa veszteséges évre, és habár az eredmény nem olyan rossz, mint az elemzÅ?k várták azért mégis veszteségrÅ?l van szó...

A cég történetében már régóta, egészen pontosan 14 éve nem volt példa veszteséges évre, és habár az eredmény nem olyan rossz, mint az elemzők várták azért mégis veszteségről van szó…
 
A Sony elsősorban a világgazdasági helyzettel magyarázza a veszteséget, illetve a jen megerősödésével, de elemzők más véleményen vannak. Szakértők szerint a Sony termékei sok téren nem képesek versenyezni a konkurensekkel, hiszen a hordozható zenelejátszók piacán a cég nem tudja megtörni az Apple uralmát és a PlayStation ágazatra is negatív hatással volt a Nintendo Wii hatalmas sikere. Ezeken felül élesedik a verseny a kijelzők piacán és az Amazon Kindle megjelenése pedig a cég könyvolvasójának eladásait csökkentette.
 
A Sony 14 éves először jelentett veszteséges évet és az előttünk álló üzleti időszakot is meglehetősen zordan látják a cég szakemberei. A Sony a 2008-as üzleti évben 98.9 milliárd japán jen (1.03 milliárd dollár) veszteséget könyvelhet el, és a 2010 márciusában záruló üzleti évre 120 milliárd jen veszteséggel számolnak. A borús hangulatot keltő számok ellenére némi bizakodásra adhat okot, hogy az elemzők elvárásaitól jóval szebben teljesített a cég és a Sony Pictures képes volt profitot termelni.
 
A cég eladásai is csökkentek az egy évvel ezelőtti időszakhoz képest 12.9 százalékkel és az utolsó negyedévben ez még drasztikusabb 22 százalék volt. A már korábban említett iPod és Wii nem az egyetlen melyek a cég egyes üzletágainak komoly fejtörést okoznak. A Sony televíziókat gyártó részlege sem szerepelt jól és az olcsó kamerák tömeges terjedésével a digitális képalkotó eszközökkel foglalkozó részleg is nehéz idők elé néz.
 
Habár a Sony kezében megvan a technológia és néhány esetben már a termékek is a sikerhez, valahogy nem sikerült a vásárlók kegyeibe férkőzni, ahol a konkurensek viszont taroltak.