Lap tetejére
Hirek Tesztek RSS facebook
IT-Extreme hírportál
Szerver/Üzlet
business_guru - 2009-04-23

A vállalat nemrégiben tért át a házon belül fejlesztett megoldásokról és open source technológiákról az Oracle Database 10g Enterprise Edition termékére...

 
A TeleMedia Interaktív Szolgáltatások Kft. 1993 őszén alakult. A cég a legelső emelt díjas szolgáltatók között volt a magyarországi piacon, emellett a TeleMedia volt hazánkban az első teljes körü call center szolgáltatást (inbound - outbound - blended) nyújtó vállalkozás is. A TeleMedia mindkét területen igen rövid idő alatt piacvezetővé vált Magyarországon, s az évek során igen jelentős nemzetközi piaci jelenlétre tett szert világszerte. A hang-alapú (IVR) szolgáltatások mellett a cég 2001 óta
SMS
 (és
WAP
, illetve
MMS
) alapú emelt- és alapdíjas szolgáltatások fejlesztésével és nyújtásával is foglalkozik. A TeleMedia Csoport 2003-ban alakult tagja, a TeleMedia InteracTV ma világelső az interaktív tévémüsorok gyártása terén, öt kontinens több mint hetven televízió csatornáján van jelen élő, interaktív kvízmüsorokkal. A budapesti stúdióból többek között Spanyolországba, Brazíliába, Izraelbe, Pakisztánba és Dél-Afrikába is sugároznak élő adásokat a 21 video és egy rádió stúdióból. Magyarországon a TeleMedia a VIVA, Hálózat, Spektrum, Viasat és Budapest televíziók számára készít interaktív vetélkedőket.
 
A külföldön kiépített, helyi infrastruktúrák kezelése központilag, Budapestről történik, illetve a beérkező, óriási mennyiségü adat feldolgozása is itt zajlik. Lokálisan csak adatforrások müködnek, kismértékü adatbázisigénnyel, az információ feldolgozása, archiválása, tárolása és elemzése a TeleMedia magyarországi infrastruktúráján keresztül valósul meg. Tovább bonyolítja a rendszer müködését, hogy az emelt díjas
SMS
-ek közvetlenül a központba érkeznek be, míg az emelt díjas hívásokat először lokálisan dolgozzák fel az egyes országokban. Mindennek pedig a háttérben, valós időben kell történnie, hogy a rendszer maximálisan támogassa a müsorkészítők, a call centerekben dolgozók munkáját, illetve kiszolgálhassák az ügyfelek, a televíziónézők és a különböző szolgáltatásokat használók igényeit. A hívások, szöveges üzenetek feldolgozásának és elemzésének ténylegesen valós időben kell történnie, például azért, hogy az élő kvízmüsorok szerkesztői folyamatosan nyomon követhessék a hívásokat, illetve azonnali részletes elemzést kapjanak többek között arról, hogy az adás ideje alatt hányan telefonálnak, hányan hívták újra a megadott számot, éppen hányan vannak vonalban. Mindezek alapján tudják irányítani a stúdióban dolgozó müsorvezetőt, rajta keresztül pedig az élő adás menetét.
 
Az adatoknak azonban nem csupán a valós idejü felhasználására van szükség. Az ügyfelek, megrendelők számára részletes elemzések készülnek, a feldolgozott információ alapján értékelik egy-egy müsor adott napi teljesítményét, meghatározzák az esetleges változtatásokat az adások szerkesztését illetően. Az adatok megfelelő módon történő archiválása szintén fontos, hiszen számos belső, illetve jogi szabályozásnak kell megfelelni, hogy az adások, illetve egyes hívások is visszakereshetők legyenek, ezzel párhuzamosan pedig garantálják a felhasználók és nyertesek személyes adatainak, valamint a nyeremények kifizetésének biztonságát. Mindehhez biztosítani kell az adatbázisban történő gyors és hatékony adatbányászatot is. Ehhez kapcsolódóan a TeleMedia újabb kihívásokkal nézett szembe. A nemrégiben indult ezoterikus, telejóslásos müsoroknál a szolgáltatást igénybevevők nem hívásonként vagy SMS -enként, emeltdíjas formában fizetnek, hanem egy alapdíjas hívással, az általuk megvásárolt kreditek felhasználásával. Mindez még kifinomultabb és valósidejü adatbányászatot igényel, hiszen már a hívás pillanatában azonosítani kell a felhasználót, illetve ellenőrizni a számláján rendelkezésre álló kredit összegét. Ebben is nagy szerepe lesz a nemrégiben megvásárolt Oracle Database 10g Enterprise Edition terméknek, mely lehetővé teszi, hogy az adatok betöltése nem rögtön az adatbázis szintjéről, hanem a memóriából történik, így a folyamat azonnal végbemegy, azaz a hívó félnek nem kell várakoznia.
 
Oracle Database 10g Enterprise Edition
 
Az Oracle Database 10g Enterprise Edition a nagy mennyiségü online tranzakcióval és adattárházi lekérdezésekkel járó vállalati alkalmazások felhasználói számára készült, minden hardverkonfiguráción rugalmasan méretezhető, és szinte korlátlan mennyiségü adatot képes kezelni a jelenleg elérhető legmagasabb fokú biztonság mellett. Az Oracle Database 10g a világon az első olyan adatbázis-kezelő, amelyet kimondottan a
grid computing
alapú számítóhálókra terveztek, az Enterprise Edition használatával jelentősen csökkenthetők az informatikai infrastruktúra költségei, hiszen az olcsó, szabványos hardverösszetevők sokkal hatékonyabban hasznosíthatók közösen megosztható erőforrásokként.
 
A megoldás az Oracle által támogatott összes operációs rendszeren használható (Windows,
Linux
és Unix), az egyprocesszoros gépektől kezdve egészen a legkomolyabb SMP-környezetekig valamennyi hardverkonfiguráción problémamentesen fut. Fürtözött és számítóhálós környezetekben is kiválóan müködik az Oracle Real Application Clusters fürtözési megoldással. Az Oracle Database 10g Enterprise Edition minden szokásos relációs adattípust támogat, emellett biztosítja a következő típusú adatok natív formátumú tárolását: XML, szöveges adatok, dokumentumok, képek, hangfelvételek, video anyagok és térbeli adatok. A megoldás beépített adatelemző, statisztikai és üzleti modellező funkciókkal is rendelkezik, amelyek bármely
SQL
alapú üzletiintelligencia-rendszerből elérhetők.