Lap tetejére
Hirek Tesztek RSS facebook
IT-Extreme hírportál
Szerver/Üzlet
business_guru - 2009-04-17

A világ vezetÅ? internetes keresÅ?cégét is érinti a válság, ám a legtöbb céggel ellentétben mindössze a növekedés lassulását okozta a nehéz gazdasági helyzet és egyben a cég nyeresége is növekedett...

 
A gazdasági helyzet kihatással van minden kisebb és nagyobb cégre ez alól nincs kivétel. Az viszont már nagyban eltérő, hogy az egyes cégekre hogyan hat a recesszió, és miként képesek kivédeni hatásait. A Google papírjainak árfolyama a számok láttán azonnal megugrott a tőzsdén kívüli kereskedésben, a lelkesedés azonban fél órán sem tartott ki, a konferenciahívás alatt elhangzott pesszimista kilátások hatására ugyanis azonnal megindult a korrekció.
 
A Google sem immunis a problémákra, de lényegesen ellenállóbb, mint a legtöbb vállalat. 2009 első három hónapjában a cég 5.5 milliárd dolláros bruttó árbevételt ért el, ami 6 százalékkal nagyobb, mint az előző év, ugyanaz időszakában, azonban három százalékkal kevesebb, mint az előző negyedév eredményei. A cég történetében ez az első csökkenés, habár ez a jelen helyzetben normális. A forgalom 6,2 százalékkal nőtt, míg a cég kiadásai 3,63 milliárd dollárra emelkedtek. A hirdetési partnereknek az AdSense programon keresztül átadott forgalom 1,44 milliárd dollárt tett ki, vagyis a teljes árbevétel 27 százalékát, ami csökkenést mutat.
 
A költségek csökkentése révén és a munkaerő csökkentésével a cég képes volt 22 százalékos müködési nyereség növekedést elérni, mely egy ilyen gazdasági helyzetben figyelemre méltó. A kisebb kamatbevételek valamint a magasabb adók miatt az adózott profit ennél csak jóval kisebb mértékben, 9 százalékkal emelkedett.
 
A jó teljesítmény ugyanakkor nem feledteti azt a tényt, hogy a Google története során elsőként nem tudott negyedéves növekedést produkálni, és a gazdasági környezet állapota az elmúlt hetek pozitív kicsengésü jelentései és a tőzsde erősödése ellenére továbbra is nagyon aggasztó. Az IDC becslése szerint az első negyedévben minden valószínüség szerint csökkentek az online hirdetési bevételek az Egyesült Államokban.