Lap tetejére
Hirek Tesztek RSS facebook
IT-Extreme hírportál
Érdekességek
business_guru - 2009-03-20

A hivatalos felmérések szerint az Etarget hirdetéseivel több, mint 3,5 millió magyar internetezÅ? vagyis az összes netezÅ? közel 90 százaléka havonta legalább egyszer találkozik...

 
A magyar internezők csaknem 90 százalékának havonta legalább egyszer megjelennek az Etarget hirdetései, azaz minden hónapban több mint 3,5 millióan találkoznak vele – derült ki a Gemius januári felméréséből.  Ez azt jelenti, hogy tízből kilenc internet-felhasználó képernyőjén megjelennek az Etarget hirdetései. A 35 évnél fiatalabb korosztály esetében kiemelkedő az elérés.
 
Januárban 4 045 405 magyarországi internetező (egyedi felhasználó) látogatott meg legalább egy olyan oldalt, amely megtalálható Gemius rendszerében, a Gemius felmérése tehát a magyar internetes közönség csaknem 100 százalékát lefedi. Az Etarget hirdetései a Gemius által mért oldalak 87,01%-ában jelennek meg.
DEMOGRÁFIAI ADATOK[%TAB%] 
35 éves korig: 2 020 678
35 éves kornál idősebbek:  1 449 937
alapfokú végzettségüek: 731 805
középiskolai végzettségüek: 1 915 868
főiskolai, egyetemi végzettségüek/ magasabb szakképesítéssel rendelkezők: 873 488
 
Az Etarget szöveges hirdetései jelenleg megközelítőleg ezer magyar oldalon jelennek meg, a Gemius rendszerében azonban csak az Etarget legnagyobb partnerei szerepelnek. „Ebből kiindulva úgy gondoljuk, az Etarget valós hatóereje még ennél is magasabb lehet, meghaladhatja a 90%-os arányt is” – mondta Kálmán Tamás, az Etarget magyarországi country managere.
 
Habár ezek a számadatok igazán figyelemre méltóak ne feledjük, hogy a tényleges átkattintási illetve a kattintásoktól független pozitív hatása ezeknek a fizetett hirdetéseknek meglehetősen eltérő is lehet.  Már csak azért sem feltétlenül arányosan nagy az ilyen reklámok hatékonysága  a megjelenés számával, mert aki szeretné akár az összes oldalon belül reklámot számüzheti egy okos böngésző, mint például a Firefox segítségével.