Lap tetejére
Hirek Tesztek RSS facebook
IT-Extreme hírportál
Érdekességek
MaxRay - 2009-02-26

Egy közelmúltban megjelent amerikai tanulmány szerint azok a diákok akik podcast anyagokat is hallgatnak jobban teljesítenek, mint akik csak simán órákra járnak....

 
Az előadások
podcast
formájában történő hallgatása hasznosabb, mintha csak simán bejárnának az órákra a hallgatók derül ki a New York Állami Egyetem pszihológusa Dani McKinney által vezettet kutatásából. Az „iTunes University és az osztályterem: Vajon lecserélheti e a professzorokat a podcast” címü kutatás azt állítja, hogy azok a diákok akik letöltötték az órák anyagát podcast formájában, jobb eredményeket értek el a vizsgákon, mint akik nem töltögettek, ámbár fontosabb, hogy mit csinálnak a diákok amikor a podcast-ot hallgatják, mint maga a podcast.
 
A kutatás során McKinney és csapata 64 diáknak adott egy pszihológia leckét. A diákok két csoportra voltak osztva, ahol az egyik csoport megkapta az anyagot nyomatatva, míg a másiknak podcast-ot kellett letöltenie, melyhez szinkronba igazított videó formájában tartozott voltak láthatók az oldalak. A tanulóknak jegyzetet kellett készíteniük, úgy mintha egy héttel később vizsgáznának.
 
Az egy héttel későbbi vizsgán a podcast csoport tagjai átlagosan 71 pontot értek al a maximális 100-ból, míg a másik csoport 62-t, akik pedig nem csak egyszer hallgatták meg a podcast-ot 77 pontot ártek el átlagosan.
 
„Valójában azonban nem a podcast a lényeg, hanem hogy hogyan használjuk” nyilatkozta a NewScientist számára McKinney. Mindenesetre a hanganyag nagy segítség hiszen többször is visszahallgathatjuk ha nem értünk valamit.
 
Itthon ettől még azonban eléggé távol vagyunk és aligha lesz általános a közeljövőben hogy podcast is lesz órai jegyzetek vagy előadás slide-ok mellé, amikor néha még a jegyzetek sem könnyen elérhetőek. A felvételhez szükséges időről már nem is beszélve.