Lap tetejére
Hirek Tesztek RSS facebook
IT-Extreme hírportál
Mobil
mobilfreak - 2009-02-12

A Modu az és második felében kíván piacra lépni, moduláris felépítésü mobil készülékével és a hozzá tartozó külsÅ? burkolatokkal, melyek új funkciókkal is felruházzák az alapmodult...

 
Az elgondolás csakúgy, mint első bejelentésekor, most is kettős érzelmeket kelt kollégáinkban. Mindjárt mindenki láthatja, hogy miért, de előtte röviden ismertetnénk a koncepciót.
 
[%IMAGB=8563%]A Modu egy izraeli központú cég, mely elkészítette a világ legkisebb, mindössze 40,1 grammos mobiltelefonját, vagy inkább egy telefon magját, melynek ugyan alapfunkciói elérhetők minden külső kiegészítő nélkül is, ám a külső borítássakkal lesz igazán teljes a készülék. A külső elemek, melyeket akár héjjaknak is nevezhetünk nemcsak új külsőt és formát, hanem plusz funkciókat is hozzáadnak az eredeti készülékhez. A jó öreg cserélhető előlap/hátlap kombináció egy felturbózott változata újszerü, hiszen nemcsak a szín változik, hanem a gombok elrendezése a forma és némileg akár a felépítés is, miközben a „mag” marad a régi. A mostani bejelentésben négy külső héj szerepel, melyek a Night Jacket, Street-art Jacket, Classic Jacket és az Express Jacket.
 
Ebben az elképzelésben azonban több a piaci sikert veszélyeztető tényező is van. AZ egyik az alapmodul képessége, mely egy
EDGE
képes2
GB
belső memóriával rendelkező telefon, melyben mindössze
Bluetooth
adóvevő van. Azt egyelőre nem tudni, hogy a héjjak kommunikációs és fő rendszerfunkciókat is hozzáadhatnak e az alapmodulhoz, de ha nem akkor technikailag máris erősen hátrányban lesz a készülék.
 
A másik probléma magával az alapgondolattal van. A mai piaci viszonyok és csúcskategóriás mobilok közt, ahol még egy átlagos 50-70 ezer körüli készülékben is van 2-3
megapixeles
kamera, Wi-Fi, Bluetooth, stb. vajon lesz aki specializált héjakat akar cserélgetni egy mindössze EDGE képes Bluetooth adóvevős alapmodulon?
 
Az összes kétségre és kérdésre meglesz a válasz a hamarosan kezdődő Mobile World Congress alkalmával, illetve a második negyedévben bekövetkező tényleges piaci megjelenéssel ahol az árra is választ kapunk.