Lap tetejére
Hirek Tesztek RSS facebook
IT-Extreme hírportál
Szerver/Üzlet
business_guru - 2008-12-02

Az elmúlt héten, közel 30 % -al megnÅ?tt a nagy bevásárlóközpontok forgalma, de nem csak az offline boltok vannak ilyen szerencsés helyzetben. Az interneten vásárlók száma is növekszik...

 
Egyre többen vannak akik rájöttek, hogy nem érdemes kimerészkedni a hidegbe, fogyasztani az üzemanyagot amivel eljutunk az áruházba vagy gyúródni a zsúfolt közszállítási jármüveken, aztán órákon át keresni a hatalmas áruházakban a megfelelő ajándékot.
 
Sokkal egyszerübb otthon a meleg szobában egy kényelmes széken ülve kiszemelni és megrendelni a kívánt ajándékokat, ráadásul az ár, termék és bolt összehasonlító portáloknak köszönhetően sokkal nagyobb a valószínüsége, hogy a legjobb döntést hozzuk.
 
Jelenleg Magyarországon elsősorban olyan személyek választják az online vásárlási formát, akik munkájuk miatt foglaltabbak, nincs idejük bevásárlóközpontokban bámészkodni. Azonban az előző évekhez viszonyítva egyre többen vannak azok is, akik megtehetnék, hogy offline módon szerezzék be az ajándékokat, ennek ellenére időt, energiát és pénzt megspórolva webáruházakban költik el a pénzüket.
 
Általánosságban sajnos még mindig elmondható, hogy a magyar internetezők sokkal bizonytalanabbak a nyugati fogyasztókhoz viszonyítva az online vásárlással szemben. Többek között ennek a bizonytalanságnak az eloszlatását is hivatott szolgálni a hamarosan induló ár, termék és bolt összehasonlító portál, amely a [%A=http://www.kinalat.com/%]www.kinalat.com[%A%]  webcímen lesz elérhető.
 
A "sláger problémát" mind a mai napig a bankkártyás fizetéssel kapcsolatos kételyek képezik, mint például "mi lesz, ha nem csak a termék árát vonják le a számlámról" típusú probléma. Azonban ha vásárlás elött körülnézünk a webáruház honlapján és megtaláljuk a cégadatokat, részletes információval szolgálnak a szállítással és a garanciális feltételekkel kapcsolatban, valamint fel van tüntetve az ügyfélszolgálat elérhetősége, akkor nincs okunk félelemre.
 
Sokkal inkább kell attól tartanunk, hogy egy feltünően alacsony árú terméket megvásárolva nem a megfelelő minőséget kapjuk. Elektronikai cikkek vásárlása esetén például nem kell bedőlni az úgynevezett marketing számoknak, mint például a W (Watt), amely a termék teljesítményét hivatott jelölni. Ennek a paraméternek a meghatározása nincs szigorú szabványokhoz kötve, ezért a gyártók a termék legmagasabb elbírt teljesítmény értékét mérik és azt tüntetik fel, ami a valós - müködés során fellépő - értéktől eltérő. Ennek a paraméternek a valós meghatározásához bevált módszer a feltüntetett érték megfelezés.
 
Ez csak egy a sok potenciális veszély közül amivel találkozhatnak a fogyasztók, azonban meglepő módon ezektől a veszélyektől nem félnek annyira, mint a sokkal kisebb kockázati tényezővel járó online bakkártyás fizetéstől. Ez elsősorban a nem megfelelő informálásra vezethető vissza, amit a hamarosan induló portálunk orvosolni szeretne.