Lap tetejére
Hirek Tesztek RSS facebook
IT-Extreme hírportál
Szerver/Üzlet
business_guru - 2008-12-02

A HP ma közzétette az októberben zárult 2008-as gazdasági év eredményeit. A vállalat 17%-kal növelte árbevételét Magyarországon, ami messze az iparági átlag felett van...

 
A tavalyi 10%-os bővülés után a 2008-as gazdasági évben kiváló, az iparági átlag feletti 17%-os forgalombővülést ért el a HP Magyarországon. A remek eredményhez mindhárom üzletág dinamikus bővülése hozzájárult. A HP a következő évben a stabil, kiszámítható fejlődésre koncentrál, és szolid növekedésre számít.
 
„A 2008-as évre kitüzött céljainkat maradéktalanul teljesítettük: a technológiai megoldások és a nyomtatási üzletágak növelték részesedésüket a TOP 200 cégeknél, míg a kis- és középvállalkozások esetében új partnerprogramjaink járultak hozzá a hatékonyabb és gyorsabb kiszolgáláshoz. A HP jövőre is stabil partnere kíván lenni ügyfeleinek, s az eredmények megőrzésére törekszik.” – mondta Hegedüs Gábor, a HP Magyarország vezérigazgatója a vállalat 2008-as eredményeit ismertetve. „A személyi számítógép üzletág piacán 2008-ban ért be a HP tudatos márkaépítése: az év közben bevezetett Pavilion sorozat értékesítése a kiváló minőségnek és a remek ár-érték aránynak köszönhetően minden várakozásunkat felülmúlta.” – tette hozzá.
 
Személyi számítógépek üzletág (PSG)
 
A HP Személyi számítógépek üzletágának magyarországi árbevétele nőtt a legnagyobb mértékben 2008-ban a többi üzletághoz viszonyítva: az üzletág az előző évhez képest 30%-os növekedést ért el, ráadásul az árbevétel mellett ugyanekkora mértékben nőtt az értékesített termékek darabszáma is, amely elérte a 100.000-es értéket. A piacon tapasztalható  folyamatosan csökkenő átlagárak mellett elért kiváló eredmény egyértelmüen jelzi, hogy nem a nagy mennyiségben eladott, alacsony árú termékek tették ki az éves értékesítés zömét, hanem a vásárlók inkább a prémium kategóriás, emelt szintü szolgáltatást nyújtó eszközöket választották. Ehhez a kiemelkedő eredményhez jelentősen hozzájárult a már előző években is tapasztalt noteszgépek iránti folyamatosan élénkülő kereslet. Míg a hazai piacon darabszám tekintetében már 70%-ban noteszgépek kerülnek értékesítésre, az elmúlt évben a HP nagyságrendileg ugyanannyi hordozható számítógépet értékesített, mint asztali
PC
-t.
A HP Magyarországon és a régióban is piacvezető a vállalati szektorban, kimagasló piaci részesedéssel bír az asztali számítógépek és különösen a professzionális munkaállomások, valamint a vékonykliensek piacán. A nemrég megjelent blade
PC
is azon megoldások egyike, amelyben a HP élenjáró gyártó kíván lenni, s amely tovább erősíti ügyfelei elégedettségi mutatóit.
A lakossági piac  számára a nyár végén bevezetésre került, Pavilion névre keresztelt notebook-család várakozásokon felüli sikereket aratott.
 
A HP már a széles marketing kampánnyal megtámogatott bevezetési időszakban is komoly értékesítési eredményt ért el egy olyan termékkörrel, amely ár-érték arányban azóta a fogyasztók egyik kedvencévé vált, noha felsőkategóriás eszköz lévén nem tud és  nem is akar a teljesítmény és minőség rovására a legolcsóbb lenni a piacon. A consumer termékkörök bővítése folyamatosan zajlik és reményeink szerint a jövő évben tovább szélesedik a paletta izgalmasabbnál, izgalmasabb termékekkel.
 „Elégedettek vagyunk a PSG üzletág 2008-es eredményeivel.” – mondta el Takáts Kristóf, a Személyi számítógépek Üzletág igazgatója. „Az ideálisnak nem igazán mondható piaci körülmények és az egyre fokozódó konkurencia harc ellenére is sikerült a nyereségességünket növelve, a terveinket túlszárnyaló árbevétel és darabszám növekedést elérnünk és megőriznünk piaci pozíciónkat. Bár a piaci előjelek nem feltétlenül bíztatóak a jövőre nézve, a HP tarsolyában rejlő termékújdonságok, innovációk segítségével 2009-ben is hasonlóan jó eredményeket várunk PSG vonatkozásban.” – tette hozzá.
 
Digitális nyomtatás és képalkotás üzletág (IPG)
 
A Digitális nyomtatás és képalkotás üzletág is igen sikeres évet mondhat magáénak: figyelembe véve az összes importőr összegzett forgalmát, az üzletág 16%-al magasabb eredményt ért el az előző év hasonló időszakának értékénél.
 
A növekedés jelentős mértékben a kellékanyagoknak tudható be, mert általános tendencia, hogy a HP erősségének számító középkategóriában egyre magasabb az egy nyomtatóra jutó másolatszám. Ennek az oka, hogy a skála alsó végén a kis otthoni nyomtatók vannak, melyek igen alacsony áron, gyakran valós használati igény nélkül kerülnek megvásárlásra, és így értelemszerüen keveset használják őket.  A felső végén pedig azok a nagy fénymásolók vannak, melyeken szintén csökken a nyomatszám, mert a korábbi intenzív centralizálás visszaütött, és a felhasználók nem hajlandók nagyobb távolságra menni a nyomatért.
 
Ugyancsak irodai tendencia, hogy a felhasználók kezdik tudatosan átalakítani a nyomtatók és a multifunkciós készüléke, az MFP-k arányát. Korábban ugyanis egyes esetekben túlzó, akár 100%-os mértékben kialakított MFP flottát nem lehet teljes mértékben kihasználni, hiszen az irodai dokumentumok 95%-a elektronikusan jön létre, és csak kinyomtatásra kerül, ám a készülékek egyéb funkcióit a felhasználók így alig veszik igénybe, s csak oda telepítenek MFP-t, ahol ez igazán szükséges.
 
A specializált nyomtatási területek növekedése sokszorosan meghaladja az átlagosat: 60% feletti mértékben nőtt a nagyformátumot kezelő, a dekorációs és a digitális nyomdagépek eladása. A növekedés részben a technológiaváltásnak köszönhető, amely révén gyorsabban, olcsóbban és egyszerübben lehet előállítani ezeket a speciális nyomatokat, mint korábban.
 
Növekvő figyelmet kapott a Nyomtatási és Képalkotási üzletág részéről a nagyvállalati szegmens, ahol a flottaértékesítés és a kellékanyag
 
 
keretszerződések mellett az üzemeltetési konstrukció is előretört, melyet mind a HP Magyarország Kft., mind a kiemelt partnerek biztosítani tudnak. „Az eddig megkötött, közel 20 üzemeltetési szerződés után jövőre legalább háromszor ennyit szeretnénk.” – tette hozzá Dr. Czinege László, az üzletág igazgatója.