Lap tetejére
Hirek Tesztek RSS facebook
IT-Extreme hírportál
Mobil
mobilfreak - 2008-11-28

A Nokia, akit a világ legnagyobb mobiltelefon gyártójaként tartanak számon, kivonul a japán piacról és csak a Vertu luxusmárkáját fogja a továbbiakban forgalmazni...

 
A távol-keleti piacok és főleg a Japán mobilpiac teljesen más mint bárhol máshol a világon. Ez részben az eltérő kultúra miatti különbségekből fakad, de nem elhanyagolható az a tény sem, hogy az ottani telefonok technikailag sok esetben jóval az európai készülékek előtt járnak, és néhány divathóbortot leszámítva (mint az iPhone), nem sok esélye van egy középkategóriás készüléknek a komoly térhódításra. Ez nemcsak az európai márkákra vagy a Nokiára igaz, mivel a Samsung és az LG is nehezen veti meg a lábát ezen a sajátos piacon, melyen jóval a világ előtt járva, természetesen a mobilokon történő digitális tévézés és az elektronikus fizetési funkciók, sok más európai vásárló által  soha nem látott funkció mellett.
 
A kivonuláshoz persze hozzájárul a gazdasági válság is, és habár Japán a világ negyedik legnagyobb mobiltelefon piaca az USA, Kína és India mögött, meglehetősen telített. Japánban a lakosság 85 százaléka rendelkezik legalább egy készülékkel, ezen felül a piaci viszonyok változása következtében várhatóan 20 százalékkal csökken a mobilok eladása a szigetországban.
 
„Arra a következtetésre jutottunk, hogy a jelenlegi világgazdasági helyzetben a Japán piacra gyártott lokalizált termékekbe való befektetés a továbbiakban nem fenntartható” – nyilatkozta Timo Ihamuotila a Nokia elnöke. Ezek után a Nokia Japán részlege kizárólag a fejlesztése és a globális piacra történő kutatásokra fog fókuszálni. Egyedül a Vertu luxusmárka értékesítése marad meg a Japán piacon.
 
Habár a döntés egyáltalán nem meglepő mégis kicsit ellentmondásos, hogy az NTTDoCoMo Japán legnagyobb mobil szolgáltatójának kínálatába nemrég került pe egy új Nokia okostelefon és a SoftBank Corp aki a harmadik legnagyobb szolgáltató szintén értékesít Nokia készülékeket. A Nokia a globális mobil piac 40 százalékát tudhatja magáénak, és korábbi célkitüzése a Japán piacra való komolyabb benyomulás volt, ám ez sohasem sikerült. Innentől csak a 1998-óta gyártott kézzel készített, sokszor arany és drágakő kirakású Vertu készülékek lesznek kaphatók Japánban, melyek ára 3500 eurótól egészen 100,000 euróig terjed (igen kedves olvasóink a kisebb vagyonba kerülő készülék is „csak” egy telefon, ráadásul technikai paramétereit tekintve távolról sem csúcsmodell).