Lap tetejére
Hirek Tesztek RSS facebook
IT-Extreme hírportál
Érdekességek
Sulaki - 2008-11-20

A havidíjas konstrukció hátterében a Cisco Unified Communications 500 egységes kommunikációs megoldása áll...


 
Évek óta sokat ismételt tény, hogy a kis- és középvállalatok hatékonyságának javításában az informatikának kulcsszerepe lehet. A valóságban azonban a beruházás kezdeti költségigénye, az informatikai szakemberek hiánya és a jelentős szervezési erőforrásigény miatt a fejlesztések legtöbbször nem valósulnak meg.
 
Mindezekre együtt ad megoldást a T-Systems Cisco technológián alapuló új megoldása, amellyel a cégek néhány hét alatt hozzájuthatnak egy azonnal használatba vehető, komplett kommunikációs rendszerhez, havi átalánydíjas formában, a meglevő megoldás költségeinél körülbelül 20%-kal olcsóbban, hozzávetőlegesen munkaállomásonként 5-15 000 forintért a rendszer különböző paramétereitől függően. Mindezért az előfizető egy olyan egységes IP-alapú üzleti kommunikációs megoldást kap, amely magában egyesíti a szimmetrikus szélessávú internetkapcsolatot, a telefóniát, az egységes üzenetküldést, a hangpostát, az ügyfélkapcsolati alkalmazásokat, az audio- és videolehetőségeket, az interaktív konferenciamegoldásokat, illetve a jelenléti (presence) és mobilitási megoldásokat. A szolgáltatás már akár néhány alkalmazottal müködő cég számára is hatékony megoldást biztosít.
 
Azon vállalkozásoknak és intézményeknek ajánljuk, akik egy szolgáltatótól kívánják igénybe venni az irodai munkához szükséges szolgáltatásokat, ezzel csökkentve az adminisztrációt és egyszerüsítve a kapcsolattartást a rendszer kiépítése, módosítása és hibaelhárítás esetén. Ajánljuk továbbá azoknak, akik csökkenteni szeretnék informatikai, távközlési kiadásaikat, illetve technológiai váltáson, korszerüsítésen gondolkoznak, szeretnék kihasználni az IP-telefónia által kínált előnyöket.
 
A megoldás piaci létjogosultságára a Bell Research e téren végzett kutatása is rámutat. A szolgáltatás célcsoportja mintegy 15 000 szervezet, az ezeknél müködő mintegy 455 ezer PC-ből közel 400 ezer hálózatba van kötve. A 44 ezer telephelyből mintegy 31 ezernél található helyi informatikai hálózat, azaz az összes telephely kb. 70%-nál van legalább 2 számítógép „összekötve”. Ennek ellenére a szervezetek ¾ része csak 1 telephelyen üzemeltet
LAN
-t, és az összes
PC
-nek mintegy 85%-a a központokban található.
A kutatás arra is rávilágít, hogy a szolgáltatás koncepcióját a kis- és középvállalkozások 46%-a vonzónak találja. A koncepció vonzereje az egyszerüsödő adminisztrációban, az egykapus kiszolgálásban, a tervezhetőségben nyilvánul meg, de számos említés érkezett a szolgáltatás minőségére, innovativitására vonatkozóan is.
Emellett nemzetközi kutatások mutatnak rá, hogy az IP-alapú egységes kommunikációs alkalmazásokat használó szervezetek alkalmazottanként napi 32 percet takarítanak meg pusztán azzal, hogy a csapattagok hatékonyabb telekommunikációs eszközöket alkalmaznak.
 
„Az új szolgáltatásnak köszönhetően a kis és közepes méretü vállalkozások végre úgy fordíthatják teljes energiájukat az alaptevékenységükre, hogy eközben nem az informatika hiányából adódó hátrányuk halmozódik, hanem a meglétéből profitálhatnak, nap mint nap.” – mondta Király István, a T-Systems marketing igazgatója. „A tervezhető költségek, a szolgáltatásokkal kapcsolatos adminisztráció  csökkenése, valamint a megbízhatóan müködő rendszer összességében olyan előnyöket jelent, amelyek véleményem szerint nem fogják elkerülni a versenyhelyzetben levő cégek figyelmét.” – tette hozzá.
 
„Azt gondolom, hogy néhány év múlva már csodálkozni fogunk, miért nem eleve így épült fel az informatika és a kommunikáció a kisebb cégeknél, annyira kézenfekvő a menedzselt szolgáltatások müködése” – hangsúlyozta Vass Gábor, a Cisco Magyarország partnerkapcsolati és marketing igazgatója. „A Cisco fejlesztései régóta abba az irányba mutatnak, hogy a különböző céges adatok, tartalmak és szolgáltatások bárhol, bármikor és bármilyen eszközön elérhetők legyenek. Az ennek a szellemében kidolgozott Unified Communications megoldás megfelelő technológiai alapot és funkciókat biztosított ahhoz, hogy a T-Systems rendszerintegrációs tapasztalatával és szolgáltatói hátterével együtt egy valóban kézenfekvő szolgáltatás jöhessen létre.” – tette hozzá.
 
Az egységes,
IP
alapú müszaki háttérből adódó további előny, hogy nem merülhetnek fel kompatibilitási problémák az egyes egységek között, a távfelügyelet révén csökken a rendszer leállásából adódó kiesés, a szolgáltatás rugalmasan módosítható a szervezeti változásoknak megfelelően, és nem utolsó sorban az üzleti folyamatok által igényelt adatbiztonsághoz, védelemhez és szabályozáshoz szükséges mélységi védelmet nyújtja.
 
A szolgáltatás alapját jelentő Cisco UC 500 egységes kommunikációs rendszer lehetőséget teremt a cégek integrált hang-, video- és adathálózatának kialakítására. Biztosítja a vezetők és az alkalmazottak biztonságos csatlakozását az irodához, amikor úton vannak, vagy otthonról dolgoznak. A szolgáltatás részeként telepített
IP
-telefonok segítségével nemcsak a hagyományos telefonszolgáltatások érhetőek el, hanem számos többletfunkció is, így a személyes telefonkönyv, a hangposta, az intelligens hívásátirányítás és a hívócsoportok kialakítása.
A korszerü IP-technológia lehetőséget nyújt további IP-alapú alkalmazások bevezetésére, mint például vállalati címtár-integráció, hangposta- és
e-mail
integráció, tárcsázás adatbázisból, táv- és csoportmunka, videotelefonálás.