Lap tetejére
Hirek Tesztek RSS facebook
IT-Extreme hírportál
Számítástechnika
Sulaki - 2008-10-28

Az Acer folytatja sikersorozatát a PC iparágban...

Az IDC elemző cég által kiadott nemzetközi piaci adatok szerint, az Acer első helyet ért el az EMEA
PC
piacon (asztali PC és mobil PC) legelőször jutva fel a dobogó legfelső fokára.

 
Az Acer, [%BOLD%]magáénak tudva az EMEA régión belüli összes szállítás[%BOLD%] [%BOLD%]21.3%-át,  több mint 2,6%-kal előzte meg a második helyen végző forgalmazót. Az IDC adatai szerint, az EMEA teljes PC forgalma több mint 27.8 millió darab volt 2008 3. negyedévében, 27%-os növekedéssel az előző évhez képest. Az IDC előzetes eredményei azt mutatják, hogy az [%BOLD%]Acer rendkívüli teljesítménnyel, az előző évhez képest 90,2%-os növekedést produkált az EMEA piacon .
 
Az EMEA PC piac teljesítményére komoly hatással volt a notebook megoldások iránti erős kereslet; továbbá az új Mini Notebook vonal (netbook) bemutatkozása jelentős átrendeződést okozott az első 5 forgalmazói pozícióban. Az Acer mobil termékekre és magára a mobilitásra fektetett hangsúlya [%BOLD%]tette lehetővé a vállalat számára, hogy[%BOLD%] [%BOLD%]azonnal képes volt reagálni a[%BOLD%] [%BOLD%]Mini Notebook szegmensben az Aspire One bevezetésével, ami egy erőteljes növekedéshez vezetett az EMEA piacon. Igazi kihívás lesz azok számára, akik – a népszerü netbooknak köszönhetően - az Acer piaci növekedését akarják elérni vagy túlszárnyalni. Végül az IDC megerősíti, hogy az [%BOLD%]Acer folytatni fogja a piaci részesedés növelését a
desktop
szegmensben.

 
“Globálisan tekintve, a PC piac növekedését a fogyasztók mobil termékek iránti kereslete határozza meg, és az Acer mindig is a mobilitásra koncentrált.”- jegyezte meg Gianfranco Lanci, az Acer Inc. elnök-ügyvezető igazgatója. “Az eredmények, amelyeket elértünk, az Acer csoport márkáinak EMEÁ-n belüli széles kínálatának tudható be: Acer, Packard Bell és eMachines, valamint megerősítenek minket abban, hogy nemcsak a kutatás-fejlesztésbe és a marketingbe történt befektetéseink biztosítottak számunkra biztos talajt a növekedéshez, hanem az a tény, hogy a Multi-Brand (Több-márkás) stratégia jó taktikának bizonyult mind üzleti, mind piaci pozícionálás szempontjából, és az elért eredmények mindezt csak alátámasztják. A különböző vállalatok mind hozzáadják a maguk egyedi tapasztalataikat és képességeiket, így ajánlva a termékek széles skáláját, ami lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy megtalálják azt a megoldást maguknak, amely igazodik az egyedülállóan saját szükségleteikhez, és biztosítja, hogy készek leszünk bármilyen felmerülő nehézséggel szembenézni. Az Acer exponenciális növekedése a márkaismertség elterjedésének, az értékesítési csatornákra épülő üzleti modell konzisztenciájának és a termékeinkben jelen levő friss technológiájának együttes eredménye”.
 
“Az elmúlt év döntő volt számunkra. Sikerült megvalósítanunk egy jelentős belső átrendeződést, ami a vállalat egészének új erőt adott” - magyarázza Walter Deppeler, az Acer csoport Alelnöke. “Az eredmények, amelyeket Európában, Afrikában és a Közel-Keleten értünk el, önmagukért beszélnek: 10 különböző országban vagyunk piacvezető pozícióban[%BOLD%] (a teljes PC piacot tekintve az IDC 2008 3. n.évi előzetes adatai alapján) és a [%BOLD%]Notebook szegmensben [%UNDERLINE%]16 országban[%UNDERLINE%] vagyunk a legjobb forgalmazók között. Az is örömünkre szolgál, hogy kiváló piaci részesedést értünk el Olaszországban, a Cseh Köztársaságban, Spanyolországban, Hollandiában, Oroszországban, Dániában, Franciaországban, Németországban és a Régió számos más országában.”
 
 
Első 5 forgalmazó: Európa, Közel-Kelet és Afrika (EMEA) PC forgalom
2008 3. negyedév (előzetes) (ezer darab)
Forgalmazó
2007 3. n.év
2008 3. n.év
Részesedés % 2007 3. n.év
Részesedés % 2008 3. n.év
2007 3. n.év /2008 3. n.év növekedés
Acer *
3,113
5,920
14.2%
21.3%
90.2%
Hewlett-Packard
4,291
5,203
19.6%
18.7%
21.3%
Dell
2,351
2,659
10.7%
9.5%
13.1%
Asus
805
2,060
3.7%
7.4%
156.0%
Toshiba
1,137
1,628
5.2%
5.8%
43.2%