Autó
Sulaki - 2008-10-27
A "deskside" szuperszámítógépek forradalmasíthatják a müszaki és formatervezést a gépkocsigyártásban [%BOLD%] [%BOLD%]
A világ két legdinamikusabb nagy teljesítményü cége egyesítette erőit: a Ferrari bejelentette, hogy a jövőben a Microsoft HPC technológiájával tágítja tovább a gépkocsitervezés és -fejlesztés határait.
A Ferrari az elsők között veszi használatba a Microsoft új, nagy teljesítményü számítástechnikai rendszerét – a Windows HPC Server 2008 tesztelése jelenleg is zajlik a vállalat sportrészlegénél. A partnerek és ügyfelek széles körü szakmai támogatását élvező Microsoft ezzel is érzékelteti, milyen jelentős szerepet játszik a nagy teljesítményü számítástechnika (HPC) a gépkocsigyártás jövőjében.
A HPC új technológiája értékes eszközt kínál a hatékonyság maximálására, a kockázat elemzésére és a növekedés ösztönzésére. A Microsoft és a Ferrari partnerkapcsolatában létrejött nagy teljesítményü megoldás a világ egyik legfejlettebb igényeket támasztó iparágát támogatja. A Windows HPC Server 2008 rendkívüli mértékben csökkenti a bevezetési időt, így a felhasználó vállalat hamarabb tud új termékeivel megjelenni a piacon.
A Ferrari IT-vezetője, Piergiorgio Grossi így nyilatkozott az együttmüködésről:
„A Ferrari mindig a legfejlettebb technikai megoldást keresi, és ez természetesen a szoftvereknél és a müszaki tervezésnél sincs másként. A HPC Server 2008 segítségével elérhetjük az ágazat legjobb súly-teljesítmény arányát, tovább rövidíthetjük a kerékcsere idejét és forradalmi aerodinamikai megoldásokat vezethetünk be autóinknál. Felhasználóink, mérnökeink és adminisztrátoraink is gyors, ismerős és nagy teljesítményü számítástechnikai platformmal dolgozhatnak.”
A nagy teljesítményü számítástechnikát képviselő Windows HPC Server 2008 jelentős fejlődést ígér a gépkocsigyártásban:
A Windows HPC Server 2008 kifejlesztésével a gépkocsik müszaki és formatervezői a laptop-programoknál megszokott egyszerüséggel vehetik igénybe a nagy teljesítményü számítástechnikát – ami egykor csupán a CIA kódfeltörői és a Pentagon háborús szakértői számára volt elérhető. A gépkocsigyártás gyökeres átalakulás előtt áll. Az iparág történetének következő szakaszában a nagy teljesítményü számítástechnikai megoldások közvetlenül az íróasztal mellől fogják támogatni a személyautók fejlesztőit és tesztelőit. Tehát ezek a funkciók a jövőben nem csupán a drága, időigényesen üzemeltethető központi számítógéptermekben lesznek hozzáférhetők.
A Microsoft az európai gépkocsigyártás, olaj- és gázipar, pénzügyi szolgáltatópiac és tudományos szektor több élvonalbeli vállalatának és intézményének is szállít HPC megoldásokat. A világ legnagyobb szerverfürtjei közül többet is üzemeltető szervezetek sokszínüsége jól érzékelteti a platform széles körü támogatottságát. A Microsoft ezenkívül partnerkapcsolatot folytat a szuperszámítógépes szegmens több nagy szállítójával is, köztük az
A nagy teljesítményü számítástechnikai megoldások iránti keresletet az egy node-ra jutó nagyobb processzorteljesítmény, az alacsony egy node-ra eső beszerzési ár, valamint a fürtök kedvező összköltsége és ‑teljesítménye hajtja. Egyre több ügyfél vezet be HPC megoldásokat a számítógépes modellezés, a tesztelés és az elemzés meglévő rendszereinek kiegészítésére vagy kiváltására.
[%UNDERLINE%]A „deskside” szuperszámítógépek jövője a gépkocsigyártásban [%UNDERLINE%]
Korábban túl drága és bonyolult lett volna nagy teljesítményü számítógépeket használni a gépkocsitervezés során, így a mérnököknek nem volt lehetőségük a futástesztek előtt azonosítani a komponensek és a rendszerek belső hibáit. Ma a megfizethető „deskside” számítógépfürtökkel bármely
Szakértői előrejelzések szerint az olaj- és gázipari illetve vegyipari cégek mellett a jövőben a gépkocsigyártóknak is fontos szerep jut az alternatív üzemanyagok fejlesztésében, hiszen ezek a vállalatok elemezni tudják a dizájn üzemanyag-teljesítményre és az üzemanyag-összetétel jármüteljesítményre gyakorolt hatását. A HPC várhatóan jelentősen kibővíti a nemlineáris tervek (pl. a rugómüködés és a habszivacs párnázat) tesztelésének lehetőségeit, és hozzásegíti a biztonsági berendezések gyártóit, hogy kétfokozatú helyett 20 vagy akár több fokozatú légzsákokat fejlesszenek.
A deskside HPC révén végre a telematika is beválthatja a gépkocsigyártásban a hozzá füzött reményeket. Az ágazati kutatók arra számítanak, hogy a gyártó cégek minden egyes jármüben rendszerek százait fogják majd figyelni, és a visszacsatolt információk segítségével diagnosztizálják és előzik meg a problémákat. Az OEM-gyártók – a gyógyszergyártásban alkalmazott klinikai kísérletekhez hasonló módon – akár egy konkrét „sarzs” kiválasztott személy- vagy teherautóit is megvizsgálhatják a garanciális problémák kiküszöbölése és a visszahívandó jármüvek pontos azonosítása érdekében.
A közeljövőben a gépkocsigyártás szakértői arra számítanak, hogy:
A Ferrari az elsők között veszi használatba a Microsoft új, nagy teljesítményü számítástechnikai rendszerét – a Windows HPC Server 2008 tesztelése jelenleg is zajlik a vállalat sportrészlegénél. A partnerek és ügyfelek széles körü szakmai támogatását élvező Microsoft ezzel is érzékelteti, milyen jelentős szerepet játszik a nagy teljesítményü számítástechnika (HPC) a gépkocsigyártás jövőjében.
A HPC új technológiája értékes eszközt kínál a hatékonyság maximálására, a kockázat elemzésére és a növekedés ösztönzésére. A Microsoft és a Ferrari partnerkapcsolatában létrejött nagy teljesítményü megoldás a világ egyik legfejlettebb igényeket támasztó iparágát támogatja. A Windows HPC Server 2008 rendkívüli mértékben csökkenti a bevezetési időt, így a felhasználó vállalat hamarabb tud új termékeivel megjelenni a piacon.
A Ferrari IT-vezetője, Piergiorgio Grossi így nyilatkozott az együttmüködésről:
„A Ferrari mindig a legfejlettebb technikai megoldást keresi, és ez természetesen a szoftvereknél és a müszaki tervezésnél sincs másként. A HPC Server 2008 segítségével elérhetjük az ágazat legjobb súly-teljesítmény arányát, tovább rövidíthetjük a kerékcsere idejét és forradalmi aerodinamikai megoldásokat vezethetünk be autóinknál. Felhasználóink, mérnökeink és adminisztrátoraink is gyors, ismerős és nagy teljesítményü számítástechnikai platformmal dolgozhatnak.”
A nagy teljesítményü számítástechnikát képviselő Windows HPC Server 2008 jelentős fejlődést ígér a gépkocsigyártásban:
- a piacralépés átfutási ideje,
- a hibák előrejelzése és megelőzése,
- az együttmüködés javítása,
- a korábban bonyolultnak tünő rendszerek automatizálása, valamint
- a müködő gépjármüveken végzett valós idejü információgyüjtés terén.
A Windows HPC Server 2008 kifejlesztésével a gépkocsik müszaki és formatervezői a laptop-programoknál megszokott egyszerüséggel vehetik igénybe a nagy teljesítményü számítástechnikát – ami egykor csupán a CIA kódfeltörői és a Pentagon háborús szakértői számára volt elérhető. A gépkocsigyártás gyökeres átalakulás előtt áll. Az iparág történetének következő szakaszában a nagy teljesítményü számítástechnikai megoldások közvetlenül az íróasztal mellől fogják támogatni a személyautók fejlesztőit és tesztelőit. Tehát ezek a funkciók a jövőben nem csupán a drága, időigényesen üzemeltethető központi számítógéptermekben lesznek hozzáférhetők.
A Microsoft az európai gépkocsigyártás, olaj- és gázipar, pénzügyi szolgáltatópiac és tudományos szektor több élvonalbeli vállalatának és intézményének is szállít HPC megoldásokat. A világ legnagyobb szerverfürtjei közül többet is üzemeltető szervezetek sokszínüsége jól érzékelteti a platform széles körü támogatottságát. A Microsoft ezenkívül partnerkapcsolatot folytat a szuperszámítógépes szegmens több nagy szállítójával is, köztük az
AMD
-vel, a Crayjel, a Dell-lel és a HP-val.
A nagy teljesítményü számítástechnikai megoldások iránti keresletet az egy node-ra jutó nagyobb processzorteljesítmény, az alacsony egy node-ra eső beszerzési ár, valamint a fürtök kedvező összköltsége és ‑teljesítménye hajtja. Egyre több ügyfél vezet be HPC megoldásokat a számítógépes modellezés, a tesztelés és az elemzés meglévő rendszereinek kiegészítésére vagy kiváltására.
[%UNDERLINE%]A „deskside” szuperszámítógépek jövője a gépkocsigyártásban [%UNDERLINE%]
Korábban túl drága és bonyolult lett volna nagy teljesítményü számítógépeket használni a gépkocsitervezés során, így a mérnököknek nem volt lehetőségük a futástesztek előtt azonosítani a komponensek és a rendszerek belső hibáit. Ma a megfizethető „deskside” számítógépfürtökkel bármely
komponens
teljesítménye virtuális környezetben tesztelhető.
Szakértői előrejelzések szerint az olaj- és gázipari illetve vegyipari cégek mellett a jövőben a gépkocsigyártóknak is fontos szerep jut az alternatív üzemanyagok fejlesztésében, hiszen ezek a vállalatok elemezni tudják a dizájn üzemanyag-teljesítményre és az üzemanyag-összetétel jármüteljesítményre gyakorolt hatását. A HPC várhatóan jelentősen kibővíti a nemlineáris tervek (pl. a rugómüködés és a habszivacs párnázat) tesztelésének lehetőségeit, és hozzásegíti a biztonsági berendezések gyártóit, hogy kétfokozatú helyett 20 vagy akár több fokozatú légzsákokat fejlesszenek.
A deskside HPC révén végre a telematika is beválthatja a gépkocsigyártásban a hozzá füzött reményeket. Az ágazati kutatók arra számítanak, hogy a gyártó cégek minden egyes jármüben rendszerek százait fogják majd figyelni, és a visszacsatolt információk segítségével diagnosztizálják és előzik meg a problémákat. Az OEM-gyártók – a gyógyszergyártásban alkalmazott klinikai kísérletekhez hasonló módon – akár egy konkrét „sarzs” kiválasztott személy- vagy teherautóit is megvizsgálhatják a garanciális problémák kiküszöbölése és a visszahívandó jármüvek pontos azonosítása érdekében.
A közeljövőben a gépkocsigyártás szakértői arra számítanak, hogy:
- csökkenni fognak a mérnöki terveknél jelentkező gyártási, összeszerelési és operatív eltérések – ezek az apró anyagtulajdonság- vagy méretbeli különbségek negatívan befolyásolhatják a minőséget;
- a gépkocsigyártók és a beszállítók meg tudják határozni, hogyan befolyásolja az egyik rendszer megváltoztatása a többi rendszer teljesítményét;
- a vásárlói preferenciákat könnyebben be lehet építeni a tervezésbe;
- a komplex fájlok PC-k közti egyszerü cseréjével jelentősen javul az együttmüködés;
- bevett gyakorlattá válik a számítási feladatok weben keresztüli elvégzése és az eredmények portálokon való megosztása;
- az egykor doktori végzettséget igénylő feladatok automatizálhatóvá válnak és több dolgozó számára lesznek elérhetőek;
- elfogadottabbá válik a sablonok használata az új komponensek megtervezésekor;
- a számítások eredményeit grafikusan jelenítik meg, és a „deskside” HPC segítségével készített prezentációk sokkal átfogóbbak és érthetőbbek lesznek a mai numerikus megjelenítésnél.