Lap tetejére
Hirek Tesztek RSS facebook
IT-Extreme hírportál
Érdekességek
MaxRay - 2008-07-31

Az IBM Magyarország Internet Biztonsági részlege (ISS) által végzett felmérésbÅ?l kiderül, hogy az informatikai rendszerek védelme mindenhol a napi üzletmenet részét képezi, de...

Az IBM Magyarország
Internet
Biztonsági részlege (ISS) által végzett felmérésből kiderül, hogy az informatikai rendszerek védelme mindenhol a napi üzletmenet részét képezi, de sokan nem alkalmaznak napjaink fenyegetettségi szintjének megfelelő védelmet.  
 
Az eredményekből kiolvasható, hogy az informatikai rendszerek védelme mindenhol a napi üzletmenet részét képezi, de sokan nem alkalmaznak napjaink fenyegetettségi szintjének megfelelő védelmet. Ennek egyik oka, hogy többen úgy hiszik, velük úgysem történhet semmi baj, vagy azt gondolják, nincs semmi értékes a hálózatban, esetleg nagyon magas szintünek tartják a biztonsági rendszerüket.
 
A megkérdezett cégek közel 60%-a rendelkezik kifejezetten az információ-biztonságért felelős kollégával, a maradék 40%-nál pedig az informatikai üzemeltetés munkatársai végzik el a biztonsággal kapcsolatos feladatokat. A cégek alig több mint fele, 55%-a méri folyamatosan hálózatának biztonságát és sérülékenységét. Az állandó tesztelés ugyanakkor kulcsfontosságú, ha egy cég elegendő védelmet kíván felépíteni az egyre rövidebb idő alatt egyre változatosabb és kifinomultabb formában megjelenő támadások ellen. A felmért vállalatok 14%-a nem ismeri a rá vonatkozó törvényi szabályzás biztonsági aspektusait. Az eredmények azért is elgondolkodtatóak, mert feltehetően a kutatásban részt vevők állnak a legjobban a biztonság területén, egyre kisebb cégméret felé haladva minden bizonnyal egyre romló adatokkal lehetne számolni.
 
Sokan egyáltalán nem akarnak élni az
internet
adta innovatív üzleti lehetőségekkel – noha így néhány biztonsági kérdéssel nem kell foglalkozniuk, de hosszabb távon versenyhátrány érheti őket. A felmért vállalatok csupán negyede tette lehetővé, hogy üzleti partnereik tájékozódás, illetve tranzakciók céljából elérjék hálózatuk egy dedikált részét, s a cégek közel hatvan százaléka nem is tervezi, hogy új, köztük interaktív funkciókkal bővítené internetes megjelenését.