Lap tetejére
Hirek Tesztek RSS facebook
IT-Extreme hírportál
Érdekességek
MaxRay - 2008-07-17

A világ egyik legnagyobb egyetemi versenyén, a Google Online Marketing Challenge-en, amelyen 47 ország 1650 csapata vett részt...

 
A Google online marketingversenye segítségével a felsőoktatásban résztvevő diákok az elméleti képzés mellett életszerü gyakorlati tapasztalatot is szerezhettek. A diákoknak a rendelkezésükre bocsátott 200 dolláros AdWords-kuponok segítségével egy helyi cég online marketingkampányát kellett hatékonyan megtervezni, a követendő stratégiát meghatározni, a tevékenységeket levezényelni, az eredményeket kiértékelni, végül pedig javaslatokat kidolgozni a cég jövőbeni online marketingjére vonatkozóan.
 
A 150 legjobb csapatot egy a Google által fejlesztett különleges
algoritmus
rangsorolta a választott cég honlapjára érkező kattintások, konverziók és egyéb tényezők alapján, a legeredményesebb 10 csapat esetében pedig az egyetemi tanárokból álló zsüri döntött a végső sorrendről.
 
Az egész világra kiterjedő megmérettetésen az alábbi csapatok bizonyultak a legjobbnak:
 
  • Az összetett verseny győztese a Nyugat-Ausztráliai Egyetem csapata lett, akik egy perth-i falmászó terem, a Hangout ([%A=http://www.thehangout.com.au/%]www.thehangout.com.au[%A%]) kampányát vitték sikerre.
  • Az európai, közel-keleti és afrikai régióban a Berni Egyetem csapata teljesített a legjobban, akik egy svájci utazási iroda, az Aaretal Reisen (www.aaretal-reisen.ch) netes forgalmát lendítették fel.
  • Az amerikai régió győztese a Pennsylvaniai Állami Egyetem hallgatói voltak, akik egy Pennsylvaniával foglalkozó turisztikai weboldalra, a [%A=http://www.happyvalley.com/%]www.happyvalley.com[%A%]-ra csábítottak új látogatókat.
  • Ausztráliaból érkezett nemcsak az összetett verseny győztese, hanem az ázsiai és csendes-óceáni régió legjobbja is: az Ausztrál Üzleti Szakiskola (Australian Graduate School of Management) diákjai meglepő módon nem egy helyi, hanem egy kaliforniai, egyedileg tervezett sütiket készítő pékség számára készítették el kampányukat.


A Modern Üzleti Tudományok Főiskolájáról érkező csapat a PCRent.hu, egy számítógépek bérbeadásával és használt gépek forgalmazásával foglalkozó cég weboldalát választotta online marketingkampánya alanyául. A 200 dolláros keret ¾-ének felhasználásával – azaz kevesebb, mint 22 ezer forintnyi ráfordítással – 1287 látogatót csábítottak a honlapra, akiknek közel 82%-a, 1053 fő, kattintott rá és tekintette meg az eladó gépek listáját. Ez azt jelenti, hogy a kisvállalkozás mindössze körülbelül 20 forintot költött minden egyes olyan internetezőre, aki a kampány hatására meglátogatta weboldalát.

Tóth László, a MÜTF csapatának vezetője elmondta: “Az igazat megvallva kezdetben nem sok reményt füztünk szereplésünkhöz, hiszen a világ minden részéről, hazánknál sokkal fejlettebb online kultúrával rendelkező országokból érkező diákokkal kellett virtuálisan megküzdenünk. Azonban erőt adott az a gondolat, hogy itt senkit sem segít a hazai pálya előnye, hiszen mindenkinek semleges területen, az interneten kell bizonyítania. Ráadásul ahogy elkezdtük kialakítani a stratégiát, azonnal ráéreztünk a verseny ízére és lelkesen vetettük bele magunkat a kampány optimalizálásába. Mi is, és az általunk választott weboldal, a PCRent.hu tulajdonosai is úgy éreztük, hogy megérte a befektetett munka, hiszen ez alatt rövid idő alatt is számos új látogató érkezett az oldalra tevékenységünknek köszönhetően."
 
Lee Hunter, a Google Európáért, Közel-Keletért és Afrikáért felelős termékmenedzsere elmondta: “A korábbi években a világ számos részén tanuló diákoktól hallottunk olyan véleményeket, hogy milyen hasznos lenne, ha egy gyakorlati tapasztalatokat nyújtó marketingversenyen próbálhatnák ki az elméletben megtanultakat – azért hoztuk létre az Online Marketing Challenge-et, hogy kitöltsük ezt a tátongó ürt. Eredetileg úgy terveztük, hogy körülbelül 200 csapat fog részt venni a versenyen, ehhez képest nagyon meglepődtünk, amikor kiderült, hogy 47 ország 1650 csapatának mintegy 8500 diákja fog megküzdeni egymással. Többségük sikeresen bonyolította le online marketingkampányát, bebizonyítva azt, hogy mennyire költséghatékony és felhasználóbarát a Google online hirdetési rendszere, az AdWords. A tény, hogy a csapatok többsége jelentősen fel tudta lendíteni egy helyi kisvállalkozás internetes látogatottságát mindössze három hét alatt, azt mutatja, hogy az AdWords különösen hasznos lehet a világ bármely részén müködő, milliós marketingbüdzsével nem rendelkező vállalkozásoknak.”