Lap tetejére
Hirek Tesztek RSS facebook
IT-Extreme hírportál
Szerver/Üzlet
Sci-Fi - 2008-07-02

Amikor 2008-as év elsÅ? negyedévének (január-március) piackutatási eredményei nyilvánosságra kerültek, rögtön nyilvánvalóvá vált, hogy a Panasonic piacvezetÅ? poziciója továbba is megkérdÅ?jelezhetelenâ?¦

Amikor 2008-as év első negyedévének (január-március) piackutatási eredményei nyilvánosságra kerültek, rögtön nyilvánvalóvá vált, hogy a Panasonic piacvezető poziciója továbba is megkérdőjelezhetelen…  
 
A 40
col
feletti lapos képernyő piacon ( plazma és
LCD
) a piaci részesedése 25% (a hozzá legközelebb álló versenytárs csak 16%-ot tudhat magáénak), továbbá a professzionális plazma kijelzők piacán birtokolt 48%-os részesedéssel behozhatatlan előnnyel rendelkezik az összes versenytással szemben, hiszen a közvetlenül utána következő gyártó csak egy 15%-os szeletet fed le.
Ugyan az
AV
üzletág folyamatos változáson megy  keresztül, az iram egyre fokozódik. A trend lassan kikristályosodik: a nagyformátumú kijelzők elárasztják a kereskedelmi szektort a köztéri hirdetési médiumok, információs pontok és közhasznú kijelzők formájában.
 
Az emberek figyelmének megragadására alkalmas, dinamikusan változó kijelzők iránti kereslettel párhuzamosan a piaci trend abszolút a nagyobb méretü lapos képernyők irányába hajlik, 40
colos
vagy annál nagyobb képátlójú készülékek kerülnek a reflektorfényben. Láthatjuk, hogy a vásárlók óriási,
1080p
felbontású kijelzőket választanak a környezetükbe például az olyan fejlesztések miatt mint a
Blu-Ray
és egyre inkább tájékozottak a nagyobb méretü kijelző által nyújtott előnyöket illetően.
 
A világ legnagyobb kijelzője
 
A Panasonic 103 colos kijelzője jelenleg a Világ legnagyobb kereskedelmi forgalomban kapható plazmája, és mindeddig rekordszámban kelltek el Európában illetve a földkerekségen. A 103 colos óriás számtalan alkalmazásra ideális, mint pl. kereskedelem, információs pontok, tárgyalótermek, rendezvények vagy akár high-end házimozi.
 
Környezetbarát termékek, a jövő termékei
 
A Panasonic a lapos képernyő technológiák gyártásának és alkalmazásának az új távlatait nyitja meg. Miközben a termékek előállításában még komolyabb hangsúlyt kapnak a minőségi kritiérikumok, a cég tudatosan folytatja a környezetbarátabb termékek fejlesztését és gyártását. Ami a képernyőtechnológiát illeti, a Panasonic volt az első cég, aki teljesen számüzte az ólmot plazma képernyőiből, valamint más technológiákkal szemben a plazma tökéletesen higanymentes.
 
A plazmának, mint fiatal technológiának a korábbi technológiáknak tulajdonított hiedelmeken kellett felülemelkednie, amelyek a mai napig végigkísérik a termékek életét. A plazma technológia kiválósága egyértelmüen megmutatkozik a képernyők sokoldalúságában illetve hosszú élettartamában (akár 100.000 óra). Az amszterdami ISE kiállításon (Integrated Systems Europe) bemutatott új fejlesztések is bizonyították, hogy az egyre vékonyabb és egyre nagyobb méretü készülékek dupla fényerővel rendelkeznek. Itt debütált a 150 colos méretü prototípus is. A kiállított termékek többsége valószínüleg 2009 májusától kerülnek bevezetésre a piacon.