Lap tetejére
Hirek Tesztek RSS facebook
IT-Extreme hírportál
Szerver/Üzlet
MaxRay - 2008-02-06

A tajvani gyártó a notebookpiac növekedésének közel kétszeresét könyvelhette el a tavalyi év utolsó negyedévében...

 
 
Évről évre egyre meggyőzőbben teljesít a notebookpiacon is Tajvan és a világ egyik legnagyobb alaplap- és videókártyagyártója, az ASUS. A teljes notebookpiacon már az első hétben tudhatja magát (az IDC 2007. negyedik negyedéves riportja), de az EMEA régióban (Európa, Közel-Kelet és Afrika) ennél is jobban teljesített: az előkelő 6. helyen áll.
A dinamikusan feljődő notebookpiac növekedése 2007-ben világszerte több, mint 30%-os volt, az ASUS ebben az időszakban még ennél is nagyobb mértékben, átlagosan több, mint 60%-kal volt képes notebookeladásait növelni.
Az arányok még meggyőzőbbek régiónkban, Közép-Kelet-Európában: a teljes notebookpiac  66,1%-kal bővült, ehhez képest az ASUS-nak sikerült 104,1%-ot elérnie az eladásokban. Ez az eredmény a második helyet jelenti a ranglistán.
 
Magyarországon is egyre feljebb menetel
 
Szép eredményeket könyvelhet el magának a 2007-ben megnyitott magyarországi ASUS iroda: a 2007-es év negyedik negyedévében ugyanis (2006 negyedik negyedévéhez viszonyítva) 33,5%-ot nőttek az eladások, ami kétszerese a piac átlagos, 17,8%-os növekedésének. Ez azt jelenti, hogy az ASUS a harmadik helyen áll a hazai notebookeladásokban.
Ugyanez igaz a teljes éves eredményre is: az ASUS a magyarországi notebookpiacon a teljes 2007-es évet tekintve a képzeletbeli dobogó harmadik fokára került.
 
Hosszú távra terveznek
„Hiszünk abban, hogy a jól átgondolt termékstratégia, az átfogó kínálat, az ASUS-ra a kezdetektől jellemző kiemelkedő minőség és a folymatosan bővülő szolgáltatások miatt hosszú távra tudjuk megnyerni a felhasználókat – mondja Duncan Kuo, az ASUS Magyarország Kft. ügyvezetője. – Stabil kutató-fejlesztő hátterünk és többéves gyártói tapasztalatunk különböztet meg minket az IT-piac más szereplőitől. Azon dolgozunk, hogy ennek az előnyeit minden partnerünk, minden felhasználónk ki tudja élvezni."
A cég termékkínálata szinte a teljes IT-piacot lefedi: a notebookokon és a hagyományos termékeknek számító alaplapokon és VGA-kártyákon kívül az
LCD
monitorok, a miniPC-k és a különböző kézi eszközök (PDA -k, okostelefonok, navigációs eszközök) jutnak hangsúlyos szerephez.
 
 
Egész Európát lefedi a siker
Az ASUS az eladások alapján 2007. negyedik negyedévben (IDC EMEA Quarterly
PC
Tracker, 2007. 4. negyedév) a notebookpiac első helyére került Csehországban és Bulgáriában, a második Oroszországban, Ukrajnában, Szlovákiában, Lettországban és Észtországban. A dobogó harmadik fokán áll Lengyelországban, Magyarországon, Olaszországban és Litvániában, illetve a negyedik helyen áll Spanyolországban és Romániában.