Lap tetejére
Hirek Tesztek RSS facebook
IT-Extreme hírportál
Érdekességek
MaxRay - 2007-12-20

Most, hogy nemsokára belépünk a 2008-as évbe, érdemes elgondolkodnunk, mi jellemezte a 2007-es esztendÅ?t...

 
A Google Year-End Zeitgeist (azaz „korszellem”) 2007 leggyorsabb növekedést produkáló keresőszavait vizsgálta, és végül felállított egy globális és egy országos lebontású toplistát.  Ez alapján képet kaphatunk arról, hogy az elmúlt 12 hónap során a magyar, illetve a világszerte internetezők milyen típusú információszerzéshez vették igénybe a keresőmotort, mi állt érdeklődésük középpontjában.  
 
A Google.hu-n 2007-ben az alábbi kifejezésekre kerestek rá legtöbben az előző évhez képest:
 
1. youtube
2. iwiw
3. myvip
4. vatera
5. love
6. emo
7. startlap
8.
port

9. hotdog
10. elvira
 
 
Az eredmények tisztán mutatják, hogy a közösségi oldalak népszerüsége igencsak megnőtt – az, hogy nemcsak magyar ( 2. iwiw), hanem nemzetközi oldal (3. myvip) is szerepel a dobogós helyek között, annak a jele, hogy ismerőseink köre jelentős mértékben kiterjed az országhatárokon túlra is.  A YouTube (1.) videó-megosztó oldal is közösségi indíttatásúnak mondható, sikere abban rejlik, hogy szinte bármilyen videoklipet, mozifilm- és tévésorozat-részletet vagy magánfelvételt megtekinthetünk és megoszthatunk másokkal. Nagyjából ezen az elven müködik a hotdog is (9), csak nem nemzetközi, hanem hazai szinten.
A vatera (4.) az online vásárlás révén hozza össze az embereket, ezen az oldalon termékek széles skálája (ékszerek, ruhák, háztartási gépek, müszaki cikkek, autók stb) cserél gazdát. A love (5.) kifejezés tavalyihoz képesti fokozódó népszerüsége is a kapcsolatépítés megnövekedett fontosságát és új módjainak terjedését tükrözi.
A magyar top10-ben szerepel még az idén nagy teret hódító emo (6.) zenei stílus, amely az emotional, azaz érzelmes punk zene rövidítése. Ezen kívül a startlap (7.) – ahol témakörök szerint megkereshetjük a számunkra érdekes weboldalakat -, a port.hu (8.), a tévécsatornák müsorait, sorozatok és mozifilmek leírást tartalmazó portál, és az elvira (10.), az online vasúti-menetrend  lett „felkapott” 2007-ben.
 
A Google globális eredményei hasonló tendenciát mutatnak, az első tíz legdinamikusabban növekvő kereső kifejezés között közösségi (badoo, facebook, hi5) és videó-megosztó (dailymotion, youtube) oldalak találhatók, illetve a virtuális valóságra épülő second life.
 
Az Egyesült Államok toplistájából szemezgetve láthatjuk, hogy 2007-ben az amerikaiak ízlése nem túlzottan különbözött a miénktől a tévésorozatok terén (Az USA első 5 helyezettje a Heroes, azaz Hősök; a Lost, azaz Eltüntek, a Doktor House, a 24 és a Bones, azaz Dr Csont sorozatok).
Az amerikaiakat 2006-hoz képest idén a receptek közül elsősorban a Master Cleanse tisztítókúra, más néven a limonádé-diéta(ratatouille), a cukkinis kenyér és a parmezán sajtos padlizsán receptjei érdekelték. alapján készítette ételek, a francia lecsó
A számos örökérvényü kérdés közül a Google.com egyesült államokbeli látogatói az alábbi „hogyan” (how) kezdetü kérdéseket tették fel leggyakrabban az előző évhez képest: 1. hogyan csókoljunk (how to kiss) 2. hogyan rajzoljunk (how to draw) 3. hogyan kössünk (how to knit) 4. hogyan törjünk fel kódokat (how to hack) 5. hogyan táncoljunk (how to dance).