Érdekességek
MaxRay - 2007-07-20
A Google minden hónapban nyilvánosságra hozza a legnépszerübb és a legnagyobb mértékben növekvÅ? keresÅ?kifejezések listájátâ?¦
Az országonkénti lebontásban elérhető toplisták alapján érdekes trendeket figyelhetünk meg, amelyek jól tükrözik az adott időszak aktualitás eseményeit, történéseit.
A legnépszerübb keresések 2007. májusában a Google.hu-n a következők voltak:
emo
szerelem
hello kitty
vatera
love.hu
apeh
lovebox
használtautó
tokio hotel
otp
szív
elvira
ingatlan
feliratok
tattoo
A fentiekből kiderül, hogy az áprilisban Magyarországon járt Tokio Hotel máig érezteti hatását: igaz, az együttes egy hónap alatt a harmadikról a kilencedik helyre csúszott vissza a ranglétrán, de a zenei stílus melyet képvisel, az emo (emotional, azaz érzelmes punk) azóta is az érdeklődés középpontjában áll. Hónapok óta a listák fontos elemei a társkereső oldalak, erre utal a szerelem (2.), a love.hu (5.) a lovebox (7.) és a szív (11.) keresőszavak népszerüsége. A kis japán mesefigura, Kitty cica, és az erre alapozott márkanév új tagként szerepel a rangsorolásban, ráadásul rögtön az előkelő harmadik helyen végzett. Míg áprilisra rányomta bélyegét a húsvét /húsvét (2.); locsolóversek (14.)/, májusban már a nyári utazások előkészületei érdekelték jobban az embereket - vélhetőleg ennek köszönhető az Elvira keresőkifejezés jelentős tényezővé (12.) válása. Masszívan tartják magukat a „hasznos” oldalak (vatera.hu (4.), apeh (6.), otp (10.)), sőt májusban az ingatlan (13.) is csatlakozott ehhez a kategóriához – a nyár előszele meghozta a kedvet a költözéshez.
Az előző hónaphoz képest a következő kifejezésekre történő keresések száma ugrott meg a legnagyobb mértékben:
nokia 8800
cascada
dave gahan
Vöröskereszt
cosmopolitan
vlc player
ingyenjáték
totalcommander
keresztszemes
rendezvény
üvegtégla
nevek jelentése
regcleaner
dubrovnik
manson
Úgy tünik, májusban a keresők számára legérdekesebb témák többsége a jól megérdemelt pihenéshez kapcsolódott: az emberek trance/dance-t és Depech Mode-t hallgatnak (Cascade (2.), Dave Gahan (3.), Manson (15.)), hírességekről olvasnak és szépségüket ápolják (Cosmopolitan (5.)), klipeket és filmeket néznek (VLC player (6.), játszanak /ingyenjáták (7.)), mulatnak (rendezvény (10.)), kézimunkáznak (keresztszemes (9.) és utaznak (Dubrovnik(14.)). A lista alapján valószínünek látszik, hogy hamarosan jártunkban-keltünkben mindenfelől a Nokia 8800 csengőhangjai fognak felzendülni, mire egyszerre harmincan kapnak a zsebünkhöz. Örömteli adat a Vöröskereszt szép helyezése (4.) - társadalmunk láthatóan elindult a jótékonyság szükebb-szélesebb ösvényén.
És hogy mit kerestek más országokban? Az Egyesült Államokat Jerry Falwell lelkész, televíziós prédikátor május közepén bekövetkező halála izgatta leginkább, így ez a név vezeti az amerikai legnagyobb mértékben növekvő kereső kifejezések sorát. Németországban váratlanul sokan kívántak epres süteményt sütni, a csehek angol tanárokat kerestek, Guatemalában hirtelen érdeklődés mutatkozott a periódusos rendszer iránt, míg a brazilokat az öltöztetős játékok hozták lázba, ami – a szexuális irányú asszociációk ez esetben tévesek! – egy ártatlan mulatság, amelynek keretében gyermekek és felnőttek izlésüknek megfelelően öltöztethetnek fel virtuális modellfigurákat, tündéreket és iskolás lányokat.