Lap tetejére
Hirek Tesztek RSS facebook
IT-Extreme hírportál
Adatmentés világszínvonalon
Szerkesztőségünket a GDATA vírusirtó védelmezi
Multimédiás partnerünk a HTC
www.benq.hu
www.cloudmanager.hu
Szerver/Üzlet
MaxRay - 2007-05-22

Az alkalmazottakkal, az ügyfelekkel és a partnerekkel a nap bármely percében történÅ? kommunikáció lehetÅ?sége iránti igény kapcsán egyre több szervezetnél ismerték fel az e-mail rendszerek fontosságát


A vállalatok nagyon jól tudják, hogy a dolgozók által naponta létrehozott e-mailek száma ugrásszerüen nő. Még mindig sok vállalat egyetlen célt szolgáló termékekkel próbálja megoldani a tárhelykezelési feladatokat.

A tárolás vezérlése iránti igény ma talán még sürgetőbb, mint valaha. Ez a Microsoft Exchange-et használó szervezetekre különösen igaz. Az alkalmazottakkal, ügyfelekkel és partnerekkel a nap bármely percében történő kommunikáció lehetősége iránti igény miatt a Microsoft Exchange szerverek döntő befolyásúvá váltak a vállalkozás sikerére. A bővülő kommunikáció iránti egyre nagyobb igény miatt ezeknek a szervereknek a müködőképessége és elérhetősége létfontosságúvá vált.

Mi ennek az oka? Mivel az
e-mail
rendszer hibája az egyik legfontosabb olyan probléma, amely a szervezet rossz hírét keltheti, nemcsak a felhasználókat zavarhatja, de csökkentheti a termelékenységet, és üzleti veszteséget is eredményezhet. Ebből következik, hogy az állásidő ma már nem türhető el. Az e-mail elterjedtté válásával egyre nő annak fontossága, illetve megnő az alkalmazás müködőképességének jelentősége. A folyamatosan müködő világpiacion az e-mail rendszer kiesése hátrányt jelent a versenyben.

Természetesen minden Exchange rendszergazda kész szembeszállni az elkerülhetetlen adatsérülésekkel és a vírusokkal. Azonban az a helyzet, hogy a helyreállítás képessége önmagában már nem elegendő. Ma a rendszergazdáknak a lehető leggyorsabban helyre kell tudniuk állítani a müködést, hogy a lehető legrövidebb legyen a kieső idő.

A Symantec által az Exchange-hez javasolt megoldás mind a helyreállításhoz szükséges idő, mind a helyreállítási pont feladatát jól szolgálja, és első vonalbeli védelmet biztosít az Exchange tárcsoportok vagy adatbázisok gyors helyreállításához. Jelentősen gyorsabb, mintha szokásos mentési adathordozóról történne a helyreállítás.

Azoknál a szervezeteknél, ahol a létfontosságú adatokhoz zavartalan és egyenletes hozzáférésre van szükség, létre kell tudni hozni az üzemelő Exchange adatbázisok és tranzakciónaplók adott időpontbeli képét. Az így létrejött pillanatképek az Exchange szerveren maradhatnak, ahol hozzáférhetőek a gyors helyreállításhoz, és így nincs szükség a lemezről vagy szalagról történő adatátvitelre. Automatizált helyreállítási folyamat gondoskodik a másképp órákat vagy napokat igénylő helyreállítás percek alatti megtörténéséről. Egy ilyen folyamattal az adatok teljesen visszaállíthatók egy adott időpont pillanatképének megfelelő állapotra, illetve le lehet pörgetni a meghibásodásig lezajlott tranzakciókat.
Az e-mailszolgáltatás hibáinál az üzleti felhasználók elvárják az Exchange rendszergazdáktól, hogy a lehető leggyorsabban elhárítsák a hibát. Ha a Microsoft Exchange szerverekhez készült, gyors helyreállítást biztosító megoldást alkalmaznak, akkor késedelem nélkül helyreállítható a müködés. A Symantec Veritas Storage Foundation megoldásával mind a helyreállítás gyorsaságával, mind a helyreállítási ponttal szemben támasztott követelményeknek meg lehet felelni. Ez örvendetes hír a még oly nagy igényü és összetett Exchange-környezet üzemeltetőinek.