Lap tetejére
Hirek Tesztek RSS facebook
IT-Extreme hírportál
Autó
Sulaki - 2007-03-22

2007 február 23-tól kezdte meg a Nissan legújabb és legnehezebben kimondható modelljének a Qashqai-nak (kászkáj) a forgalmazását. Maga a szó az Iránban élő legnagyobb nomád népcsoport neve...

2007 február 23-tól kezdte meg a Nissan legújabb és legnehezebben kimondható modelljének a Qashqai-nak (kászkáj) a forgalmazását. Maga a szó az Iránban élő legnagyobb nomád népcsoport neve, és városi nomádot jelent.

Az autó

Első ránézésre egy szabadidő autó és egy hobby terepjáró ötvözetére asszociálunk és külalakra a Nissan Murano jut eszünkbe. Nem véletlenül, mert annó a Murano a legszebb autó díjat is elnyerte, megjelenésekor. Az a szép és lendületes formavilág itt is visszaköszön. Az újdonság a „kiöregedett” Almerát váltja, és a Nissan szerint egy új kategóriát képvisel, és azoknak szánták, akik, a Golf-nál városibb, nagyobb és kényelmesebb autót keresnek. A motorpaletta az 1,6 literes, 115 lovas benzinmotorral indul, kiegészülve az 1,5 literes 106 lóerős dízellel, de kapható még 2 literes 140 lóerős dízel és 150 lóerős benzines változat is. Ezek mellé a gyár 5 és hatfokozatú kézi és hatfokozatú automata váltót kínál. Az induló ár 4.577.000 forint. Már ebben is benne foglaltatik a hat légzsák, a Bluetooth-os
CD
-s rádió, a manuális légkondicionáló, az elektromosan behajtható visszapillantó tükrök, az elől-hátul elektromos müködtetésü oldalablakok, a fedélzeti számítógép, az állítható magasságú vezetőülés kartámasszal. A felszereltebb változatok kiegészülnek egy hatlemezes
CD
tárral, tolatókamerával, kétzónás digitális klímával az automatikusan felkapcsoló fényszóróval, az esőérzékelős automatikus ablaktörlővel a panoráma üvegtetővel és a 17
colos
könnyüfém kerekekkel. A legfelszereltebb változat ára is 7 millió forint alatt marad.

Magazinunk egy kétliteres benzines, bőrbelsős Tekna változatot próbálhatott ki a Summit Autó Kereskedelmi ZRT-nek köszönhetően. Az autó menettulajdonságai nagyon tetszettek, a kétliteres motor könnyedén mozgatta a kasznit, persze a 10-12 másodperc közötti 100-ra való gyorsulási érték nem sportautóra utal. A belső, mint egy pilótafülke, körülöleli az utasokat, és a vezetőnek fejedelmi kényelmet biztosít. Hosszasabb menetteljesítmény elemzést meghagyjuk az autós szakújságíró kollegáknak, mi inkább a multimédiás résszel foglalkoznák.

Multimédia

A rendszer lelke a 7 colos színes
LCD
kijelző. Itt jelennek meg a különböző adatok és a kijelző segítségével állíthatunk és kontrollálhatunk szinte mindent. A zenéről a hatlemezes Bluetotth adapterrel rendelkező CD rádió gondoskodik. Természetesen
MP3
kompatibilis. A tömörített zenék türhetően megszólalnak, de igazán szép hangzást a normál tömörítetlen CD lemezektől várhatunk. A CD lejátszó kiegészülve a gyári 6 hangfallal szépen teljesít. Nem tudhatjuk, csak sejthetjük, hogy Clarion berendezések biztosítják a zeneiséget, mert a Nissan már régóta velük dolgozik, csak természetesen a készülékeken Nissan márkajelzést láthatunk. A magashangok és a középhangok is teljesen a helyükön voltak, és a mélyhangok is megfelelően előjöttek egy átlagos felhasználó számára. Persze, a gyári felszereléstől gyomorrengető basszust nem szabad elvárnunk, de semmi akadálya nincs, hogy azok akik erre vágynak, ne tehetnének az autóba mélynyomót. A hely elég tágas, akár az ülés alatt, akár a csomagtartóba n biztosan találhatunk megfelelő helyet. A rádió
RDS
-es, tehát nem kell „szenvednünk” a különböző állomásnevek beírásával, ez nem egy nagydolog, manapság ez alapkövetelmény. A rádióadók is szépen, szakadozás mentesen megszólaltak, az antenna kellő érzékenységről tett tanúbizonyságot. A kormánykerék valóságos müszererdő, segítségével hangerőt tudunk szabályozni, átugorhatunk egyik CD-ről a másikra, bekapcsolhatjuk a rádiót, magyarán teljes körü vezérlést biztosít. Nem kell egyébként meg ijedni, szisztematikusan és felhasználóbarát módon elsajátítható a használata. Könnyen sikerült csatlakoztatni a rendszerhez Bluetooth-os telefonunkat, ezáltal minden tekintetből csak a vezetésre koncentrálhatunk. Telefonálás közben jól érthetően megszólat a partner hangja, és bennünket is jól hallottak, mert a mikrofon egyrészt közel került a fejünkhöz, másrészt tiszta érthető kommunikációt biztosít.
[%IMAGB=3628%]
A navigáció

A vezető ülés alatt helyezkedik el a
DVD
-n alapuló navigációs rendszer
DVD
lejátszója. A navigáció tartalmazza Magyarországot is! Ez nagy szó, mert ez idáig, ezzel, csak a „megfizethetetlen áru”luxus modelleknél, ott is elvétve, találkozhattunk hazánk térképével. Sajnos, azonban, Budapest kivételével, csak a nagyobb városok találhatóak meg az adatbázisban, és azok sem teljes feldolgozottsággal: csak a főutcák és a nagyobb utak láthatók az LCD kijelzőn. Magát, a térkép frissességét, kb. 2-3 évesre saccolnám, mert Budapestről kifelé jövet, az „új” Ferihegyi elkerülő út már nincs benne, és Szolnokra menet, Ceglédnél is elfogyott alólunk az út (ez a kétszer kétsávos is mostanában épült), majd Szolnokra érve visszajött. Út közben alapból megjelentek a benzinkutak, ezt más szoftvernél csak külön beállításnál lehet előhozni. Budapesten viszont tökéletesen müködött. Nagyszerü képnézetet biztosít, kereszteződésbe érve, mert kettéválik a kép, az egyik oldalon felülnézetből láthatjuk magunkat, a másik oldalon, pedig térben. Ezt jól kitalálták, sőt ha azt is figyelembe vesszük, hogy még az útjelző táblák is megjelennek, akkor nagyon ötletes és jó rendszerről beszélhetünk. A lefedettséget leszámítva, érett, pontos, és felhasználóbarát a navigáció. Hazánk mellett tartalmazza Nyugat-Európát is, az adatállomány, remélhetőleg előbb utóbb frissül, kiegészül Magyarország is, és akkor elmondható, hogy a piacon lévő eddigi legjobb gyári navigációt kínálja a Nissan.

Összegezve: a Nissan Qashqai egyedi és üde színfolt a piacon. A megnyerő forma, a korszerü beltartalom kiegészülve a multimédiás képességekkel, vonzó ajánlat az autópiacon.

[%IMAGE=3465%]

.