Lap tetejére
Hirek Tesztek RSS facebook
IT-Extreme hírportál
Mobil
mobilfreak - 2006-11-28

A Cambridge Judge Business School és a Nokia által támogatott felmérést a technológia hatásáról, az együttmüködésrÅ?l és a munkahelyi hangulatról...

 
A munkaerő hatékonysága és a munkamorál szintje nagyban függ attól, hogy a vállalatok a megfelelő mobiltechnológiába fektetnek-e be, és értékelik-e az együttmüködésre törekvő munkatársak magatartását – mutatja a vezető üzletemberekkel készült új felmérés. A gyorsan változó, globalizálódó világban az egymástól gyakran messze és eltérő időzónákban dolgozó szellemi munkaerő irányításához a vállalatvezetőknek a részvételre nagyobb hangsúlyt fektető menedzsment-stílust kell elsajátítaniuk. A kommunikációs kihívás sokszor ahhoz mérhető, mintha internetes önkéntesek hálózatát kellene a hét minden napján éjjel-nappal irányítani.
 
A Cambridge Judge Business School 400 amerikai és nagy-britanniai vállalatvezető körében elvégzett új felmérése szerint a vállalati munkamorál egyértelmü kapcsolatban van azzal, hogyan alkalmazzák a technológiát a csapat- és vállalati szintü együttmüködéshez. A kutatás szerint az alkalmazottaknak a nagyobb hatékonyság, illetve munkatársaikkal ápolt jó kapcsolat érdekében fontos a kommunikáció.
 
A megkérdezettek háromnegyede arról számolt be, hogy a gyors és egyszerü információ-megosztást cégük az együttmüködést elősegítő technológiák alkalmazásával teszi lehetővé. A hatékonyan használt mobiltechnológia eredményeként a munkahelyen nagyfokú együttmüködés alakul ki a magukat hatékonynak, szerepüket pedig felelősségteljesnek érző munkatársak között.
 
A válaszadók:
- 86 százaléka szerint a köztük és munkatársaik közötti interakció segíti az új ötletek megszületését;
- 82 százaléka szerint munkájukhoz segítséget kapnak a más helyszínen dolgozó munkatársaiktól;
- 75 százaléka úgy érzi, hogy bárhol is legyen, mindig megtalálja a leghatékonyabb segítséget nyújtó embert;
- 74 százaléka véli úgy, hogy munkájához nélkülözhetetlen a nem a csapatába tartozó munkatársaival folytatott együttmüködés.
 
Az üzleti döntéshozók jól ismerik a mobiltechnológia biztosította nem anyagi előnyöket is, elsősorban az innovációt, az együttmüködést és a kommunikációt. A modern vállalatoknál kulcsfontosságúnak tekintik a mobiltechnológiát: az üzleti döntéshozók 90 százaléka szerint fontos a technológia, míg a válaszadók több mint fele érzi úgy, hogy az pótolhatatlan szerepet játszik a vállalati együttmüködésben. A megkérdezettek 74 százaléka állította, hogy a technológiának köszönhetően könnyebben megszületnek a közös döntések, és a vállaltvezetők háromnegyede alkalmaz olyan technológiát, amellyel alkalmazottaik gyorsabban és egyszerübben oszthatják meg egymással az információkat.
 
Az együttmüködés tendenciája a bizalom és egymásra támaszkodás kedvező hatású spirálját indítja el. A csapatszintü együttmüködés erősíti a bizalmat, és további közös munkára sarkall. A technológiák hatékony kihasználása nagyobb fokú személyes elégedettséget és magasabb szintü munkamorált eredményez. A megkérdezett vállalatvezetők 80 százaléka például úgy véli, hogy a szükséges mobilalkalmazások és készülékek megléte kedvezően befolyásolja a munkához való hozzáállásukat, 76 százalékuk szerint pedig a megfelelő mobilalkalmazások és készülékek javítják a vállalat munkamorálját.
 
A vállalatok szempontjából a sikeresen lebonyolított informatikai beruházások legfontosabb eredménye a fokozott együttmüködés. A megfelelő típusú technológia gördülékeny kapcsolatot teremt az emberek között, fejleszti az együttmüködést, ösztönzőleg hat az innovációra és javítja a vállalati munkamorált.
 
A Judge Business School tanára, Ben Hardy a felmérés legfontosabb eredményéről elmondta: “A vállalatoknak nem szabad az első adódó technológiába vaktában beruházni, azt remélve, hogy az majd müködni fog. Ehelyett technológiai és személyzeti stratégiájukat szoros egységben kell áttekinteniük annak érdekében, hogy a tervezett informatikai fejlesztések a lehető legtöbb eredményt hozzák.”