Lap tetejére
Hirek Tesztek RSS facebook
IT-Extreme hírportál
Mobil
Sulaki - 2006-11-17

Az M Factory Magyarországra, illetve a régióra vonatkozó kizárólagos szerzÅ?dést kötött szinte a világ összes nagy hanglemezkiadójával és filmforgalmazójával...

 
Sikeres regionális terjeszkedést mondhat magáénak az M Factory Kft., a Metacom Holding Zrt. leányvállalata, a regionális tartalomfejlesztő és szolgáltató vállalat. A gazdag tartalomkínálat eredményeképpen a vállalat a régió közel 20 telekommunikációs szolgáltatójával kötött szerződést mobil tartalmak értékesítésére vonatkozóan. A cég budapesti irodájából immár nem csak régión belüli, hanem nyugat-európai, sőt, ausztrál megbízóik számára is végeznek wap alapú fejlesztéseket, valamint nyújtanak tartalomszolgáltatást. Mindemellett 2006 folyamán az M Factory Kft. Magyarországra, illetve a régióra vonatkozó szerződést kötött szinte a világ összes nagy hanglemezkiadójával és filmforgalmazójával, valamint bővítette saját tartalmait is.
 
Az M Factory természetesen saját tartalmat is fejleszt, mely igen népszerü. „Óriási ütemben folyik a mobil tartalmak előállítása. Szolgáltatásainkat már nem csak a régióban, hanem Európa-szerte, sőt a föld másik oldalán is letölthetik mobiltelefonjukra az érdeklődők. A magyar lányok fotóit tartalmazó M Girls sorozatunk például Ausztráliában vált igen népszerüvé” – mondta Tus Tamás, az M Factory Kft. ügyvezető igazgatója. „Határok és korlátok nélkülinek mutatja magát a mobil tartalomszolgáltató piac: az Ausztráliában elérhető tartalmakat magyarországi szerverünkről töltik le a felhasználók, és bármely ország bármely vállalatát ezen az elven tudjuk kiszolgálni” – tette hozzá Tus Tamás.
 
Felhasználói szokások, magyar piac
 
„A régiót tekintve a magyar, a cseh, a lengyel és a szlovén piac hasonlít leginkább egymáshoz, féléves-éves lemaradásuk van a nyugat-európai piacokhoz képest. Annak mérésére, hogy egy adott országban a felhasználók mennyire nyitottak és mennyire felkészültek (készülék és szolgáltatás választék szempontjából) a mobil telefon alapfunkcióján, a telefonáláson túl más szolgáltatásokat is igénybe venni, a voice/non voice (hang alapú/nem hang alapú) szolgáltatások aránya az egyik legkifejezőbb mérőszám. Hazánkban a nem hang alapú szolgáltatások igénybe vételének aránya 10-15 % a teljes bevételhez képest, míg Nyugat-Európában ez az érték már elérte a 15-25%-ot. Magyarország ugyanakkor élen jár a fejlesztésben: regionális szinten itt állítják elő a legtöbb mobiltartalmat, amelynek meghatározó részét teszik ki az M Factory saját fejlesztésü tartalmai” – mondta Malcsiner Péter, a Metacom Holding Zrt. vezérigazgatója.
 
„A magyar piacon félévente-évente jelennek meg új szolgáltatások, amelyek biztosítják a piac folyamatos növekedését. A korábban említett technológiai lemaradottságot jól érzékelteti, hogy az a technológia, ami a nyugatabbra fekvő országokban már elavultnak számít, az Magyarországon még érett-hanyatló állapotban van. További érdekessége a hazai piacnak, hogy a telefonálásra fordított kiadások a jövedelmekhez képest arányaiban lényegesen magasabbak, mint Nyugat-Európában” – tette hozzá Malcsiner.
 
Magyarországon egyelőre jellemzően inkább telefonálásra használjuk a készüléket, mintsem
3G
-s szolgáltatások igénybevételére. Ennek egyik legfőbb oka, hogy a magyar piacon használt mobiltelefonok technológiája még nem elég fejlett a 3G-s szolgáltatások igénybe vételére.
A régióban kiemelkedően magas a rajzfilm-letöltések száma: rendkívül népszerüek a rajzfilmes háttérképek, és a rajzfilm-slágerek mint csengőhangok. A retro-rajzfilmes tartalmak Magyarország és a régió mellett még Németországban igen népszerüek, ugyanakkor Angliában például érdektelenek. A szláv országokban – amelyek egyébként a magyar piachoz képest némi lemaradást mutatnak – a csengőhang letöltésekben a népzenék a legnépszerübbek.
Tőlünk nyugatabbra fekvő országokban – a magyar piachoz képest – számszerüleg több mobiltartalmat töltenek le, különösen igaz ez a csengőhangokra és a teljes zeneszámok letöltésére. 
Általában minden országra jellemző, hogy a külföldi tartalmakkal szemben a hazai tartalmak száma igen magas, a teljes adatforgalom 60 százalékát teszik ki.