Lap tetejére
Hirek Tesztek RSS facebook
IT-Extreme hírportál
Szórakozás
kiskerarak - 2005-12-08

Annak ellenére, hogy az Xbox 360 már megvásárolható az üzletekben és nagyon népszerû a felhasználók körében, az amerikai vásárlók többsége m&e



"A következő generációs játékkonzolokat illetően a Sony PlayStation 3 konzolja lett a legnépszerûbb és a legismertebb, valamint ezt szeretnék a legtöbben megvásárolni az összes válaszadó, a játékosok és a nem-játékosok közül. A PS3-at a Microsoft Xbox 360 és a Nintendo Revolution követi" - olvasható az NPD legutóbbi jelentésében.A jelentés szerint elsősorban a márkahûség befolyásolja az emberek vásárlási szándékait, ugyanis a következő generációs játékkonzolok közül biztosan választók nagy százalékának tulajdonában van a gyártó jelenlegi generációs konzolja.A jelentésben az is szerepel, hogy a jelenlegi generációhoz tartozó rendszerek tulajdonosai, akik tervezik az új generációs konzolok vásárlását, tovább játszanának a jelenlegi gépükkel és 58 százalékuk továbbra is venne játékokat hozzá. Tekintettel arra, hogy a PlayStation 2 konzolok sokkal nagyobb számban vannak jelen, mint az Xbox, a PlayStation 3 konzolok nagyobb piaci részesedést szerezhetnek, mint az Xbox 360.Az új konzolokat megvásárolni szándékozók nagyjából fele 200 és 299 dollár közötti összeget szeretne költeni rá, ami körülbelül megegyezik az új rendszerek árával a megjelenést követően és azután. Nem meglepetés, hogy az árak nagy szerepet játszanak abban, hogy mikor veszik meg a konzolokat, ugyanis a vásárlók egyharmada akkor venné meg őket, amikor akcióban kínálják, vagy már lement az áruk.A jelentés egy 15.000 ember megkérdezésén alapuló közvéleménykutatáson alapul, amit az NPD online weboldalon készítettek, majd súlyozták a 13-44 éves korosztályra.