Lap tetejére
Hirek Tesztek RSS facebook
IT-Extreme hírportál
Autó
Sulaki - 2017-05-21

  A Hibrid futam elnevezésű megmérettetés során a Toyota Yaris legújabb generációjának hibrid és új, 1.5-ös benzines változatát tették próbára

A Rádió 1 Reggeli Show-jának kedvelt sztárja, az immáron több, mint fél éve egy környezetbarát hibrid Lexus RX-et vezető Sebestyén Balázs és műsorvezető társa egy nem mindennapi megmérettetés során, a vadonatúj Toyota Yaris két változatának volánja mögött ütköztették véleményüket: a hibrid hajtású és a Toyota új 1,5-ös benzines motorjával szerelt Yarisba egyaránt egy-egy liter benzin került, ebből kellett kihoznia a maximumot a két népszerű rádiósnak.

 

A Hibrid futam elnevezésű megmérettetés során Sebestyén Balázsék az egyik legnépszerűbb hazai kisautó, a Toyota Yaris legújabb generációjának hibrid és új, 1.5-ös benzines változatát tette próbára. Balázs a hibrid, műsorvezető társa pedig a benzines változatból igyekezett kihozni a maximumot 1 liter benzinből, a hallgatók pedig megtippelhették, melyikük hány kilométert tud majd megtenni – a legpontosabb tipp 1 hónapos Yaris Hybrid tesztvezetést ért.

A két vadonatúj Yaris traileren, üres tankkal érkezett a helyszínre, ott került beléjük az 1-1 liter üzemanyag, a két műsorvezető, illetve a társukul szegődő 3-3 szerencsés hallgató pedig lelkesen vetette bele magát a küzdelembe, amelyet közvetítésben élvezhettek az eseményt követő hallgatók. Az előnyeiket éppen a városi forgalomban leginkább kidomborító hibridek vezetésében rutinos Balázs a gyorsulási versenynek is beillő rajt után óvatosabban közlekedett, ennek köszönhetően a Toyota Driveco automatikus menetnaplózó alkalmazása révén a rádiósok egészen elképesztő adatról tájékoztathatták a hallgatókat: az esemény során a hibrid Yaris 71%-ban tisztán elektromos üzemben, azaz üzemanyag-fogyasztás és károsanyag-kibocsátás nélkül közlekedett. Ennek persze meg is lett az eredménye, Balázs autója összesen 23 kilométert tett meg az 1 liter benzin kifogyásáig, az így elért 4,3 literes átlagfogyasztás pedig már egészen megközelítette a hivatalos fogyasztási adatokat (felszereltségtől függően városi fogyasztás 3,1-3,3 liter, vegyes fogyasztás 3,3-3,6 liter). Balázs műsorvezető társának lelkesedése talán még a kelleténél is nagyobb volt, füstölgő gumikkal, nagy tempóban rajtolt, nyilván ennek is volt köszönhető, hogy bár sokáig állta a sarat a reggeli csúcsforgalomban, végül 9,2 kilométer megtétele után elfogyott autójából az üzemanyag, így meg sem tudta közelíteni az autó hivatalos fogyasztását (felszereltségtől függően városi fogyasztás 6,2-6,3 liter, vegyes fogyasztás 4,5-5 liter).

 

Biztos vagyok benne, hogy ha nincs az elején az a gyorsulás, a gyári fogyasztási adatot is megcsíptük volna, de azt hiszem ez így sem rossz eredmény. Nyilván segített a Lexus hibriddel a mindennapokban szerzett rutin is, bár az is igaz, hogy amikor én már visszaültem a stúdióba, és az autót a kifogyás előtti utolsó pár kilométeren egy olyan kollégánk vezette, aki még soha életében nem vezetett hibridet, ő is tartani tudta a 70% körüli elektromos arányt. De mindegy is, a lényeg, hogy a másik csapatnál pont két és félszer hosszabb távot sikerült megtennünk.” – élcelődik finoman Sebestyén Balázs.

 

A Rádió 1 csapata egyébiránt a mai napon szemlézi a hallgatói tippeket, és a tervek szerint a hétfői napon, elő adásban értesítik majd az egy hónapos Yaris Hybrid tesztvezetést nyerő legjobban tippelő szerencsés hallgatót.

 

Nagy élmény volt látni Balázsék lelkesedését a megmérettetés során, ahogy azt is, hogy mindketten elégedettek voltak a rendelkezésükre bocsátott kisautóval – azt hiszem végül egyiküknek sem sikerült megváltoztatnia a másik meggyőződését, bár az is tény, hogy mind a hibrid, mint az új 1,5-ös szívómotorral szerelt Yaris kiváló választás. Erről ezen a hétvégén egyébiránt bárki meggyőződhet, péntektől vasárnapig ugyanis tesztvezetési lehetőséggel és egyedi ajánlatokkal, nyílt napok keretében mutatkozik be a vadonatúj Yaris a Toyota márkakereskedésekben, ahol a betérőknek egy apró meglepetéssel is kedveskedünk.” – fogalmaz Csikós Gábor, a Toyota magyarországi marketing vezetője.